ابعاد چوب ترمو

ابعاد چوب ترمو
Rate this post

ابعاد چوب ترمو

در این مقاله می خواهیم در رابطه با ابعاد چوب ترمو شرح دهیم :

چوب ترمو یا چوب ترمووود یکی از مدرن ترین متریال ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان ها است.
ترمو وود به دلیل طبیعی بودن متریال، جلوه بسیار زیبایی به فضا میدهد و متفاوت تر از دیگر متریال ها که اغلب صنعتی هستند می باشد.

برای مشاهده لیست قیمت چوب ترمو کلیک کنید

چوب ترمو دارای ابعاد متفاوتی است که هر کدام از ابعاد برای محیطی خاص مناسب می باشند.لازم به ذکر است که تمامی ابعاد بسته به طرح و پروژه، قابل اجرا در مکان میباشند.چوب ترمووود دارای ابعاد زیر می باشد :

سایز چوب ترمو

چوب ترمووود 11 میلی متر :
چوب ترمووود 11 میلی متر به دلیل ضخامت کمی که دارد اغلب در سقف، نمای داخلی و دکوراسیون استفاده می شود. برای مثال در بعضی تابلوهای فروشگاه ها و دیوارهای داخلی ساختمان قابل استفاده است.

چوب ترمو وود 16 میلی متر :
بهترین و مناسب ترین ضخامت برای استفاده در تابلو های فروشگاهی، دیوار پوش، نمای ساختمان، پرگولا، آلاچیق، روف گاردن، سرویس های بهداشتی و حمام چوب ترمو وود 16 میلی متر می باشد.

چوب ترمو 19 میلی متر :
چوب ترمو با ضخامت 19 میلی متر برای استفاده در نما، تابلو های فروشگاهی، دیوار پوش، کفپوش، نمای ساختمان، پرگولا، آلاچیق، روف گاردن، سرویس های بهداشتی و حمام مناسب می باشد.لازم به ذکر است که چوب 19 میلی متر اگر تایل شود در کف (البته با زیرسازی مستحکم)نیز استفاده می شود.

چوب ترمووود 26 میلی متر :
چوب ترمووود 26 میلی متر به دلیل داشتن ضخامت بالا، مناسب استفاده در کف، کفسازی دور استخر، سونا، کفسازی تراس، سالن های روباز، آلاچیق، پرگولا می باشد. برای جلوگیری از لیز خوردگی افراد و اشیاء شیارهایی به نام دک (Deck) بر روی چوب بوسیله دستگاه ایجاد می شود.

چوب ترموود 42 میلی متر :
چوب ترموود 42 میلی متر به دلیل ضخامت بالایی که دارد در هر مکانی قابل استفاده نیست.بطور مثال برای ستون های داخل سالن همایش ها مناسب میباشد.
همچنین به علت قیمت بالا و مقرون به صرفه نبودن، این ضخامت محدودیت زیادی برای استفاده دارد.

سایز چوب ترمو
سایز چوب ترمووود

طول شاخه چوب فنلاندی از 2 متر تا 5.80 متر متفاوت می باشد، با توجه به فضای مورد نظر معماران باید طول شاخه مناسب را انتخاب کنند.

طول شاخه چوب ترمو ایرانی اغلب 6 متر است، که به دلیل حمل دشوار و احتمال تاب خوردگی در چوب طول بیش از 6 متر مناسب نمیباشد.
واحد شمارش چوب ترمووود متر مربع می باشد البته معماران و طراحان از واحدهای دیگری هم استفاده میکنند.
* در بدست آوردن متراژ نما (چوب)، عرض چوب و طول شاخه حائز اهمیت است.
فرمول محاسبه متراژ چوب برحسب متر مربع : تعداد شاخه * طول شاخه * عرض چوب ÷ 1000

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع ورق کامپوزیت ارزان قیمت و چوب ترمو وود ارزان قیمت و با کیفیت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *