ورق کامپوزیت لانه زنبوری

ورق کامپوزیت لانه زنبوری
Rate this post

ورق کامپوزیت آلومینیوم یا ورق کامپوزیت لانه زنبوری

کدام ورق کامپوزیت بهتر است؟
ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق کامپوزیت لانه زنبوری (هانی کامب) متریال هایی مناسب برای نمای ساختمان میباشند.
تفاوت ورق کامپوزیت لانه زنبوری آلومینیومی با ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست؟ کدام نوع ورق کامپوزیت بهتر است؟ما به عنوان یک تولید کننده حرفه ای ورق کامپوزیت، مقایسه ای را انجام خواهیم داد :

 

ورق کامپوزیت لانه زنبوری آلومینیوم(HONEY COMB)

ورق کامپوزیت لانه زنبوری (HONEY COMB)، کامپوزیتی است که از پوسته های سفت و محکم چسبیده به یک هسته سبک تشکیل میشود.ورق کامپوزیت لانه زنبوری (HONEY COMB) آلومینیومی یک ماده ترکیبی جدید با ساختار ساندویچ است که از ترکیب دو لایه ورق آلومینیوم از طریق یک چسب و یک هسته لانه زنبوری آلومینیومی تشکیل می شود. ورق های لانه زنبوری آلومینیومی معمولاً با پوشش های فلوروکربن یا پوشش های پلی استر پاشیده می شوند.پوشش های فلوروکربن به دلیل خاصیت ضد آب بودن و خاصیت خود تمیز کنندگی از ورق کامپوزیت های دیواری در فضای باز بسیار استفاده می شوند، در حالی که پوشش های پلی استر بیشتر از پانل های دیواری داخلی استفاده می شوند. مواد اصلی رایج ورق کامپوزیت HONEY COMB ،فوم و آلومینیوم یا آرامید است. ورق کامپوزیت هانی کامب فوق العاده سبک و محکم است.

 موارد استفاده ورق کامپوزیت لانه زنبوری
ورق کامپوزیت HONEY COMB در مواقعی که نیاز به مونتاژ فوق العاده سبک است مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار داخلی هواپیماها (دیوارها، کف ها و غیره) معمولاً به جای مواد جامد از ورق کامپوزیت هانی کامب ساخته می شوند.ماهواره ها، قطارها و اتومبیل های اتومبیلرانی نیز از ورق کامپوزیت لانه زنبوری استفاده می کنند،زیرا در حالی که قوی هستند وزن را تا حد ممکن کاهش دهند.

[aparat id=’gck3H’]ورق کامپوزیت لانه زنبوری آلومینیومی را می توان به یک ورق با وزن سبک، مقاومت بالا، استحکام خوب و سطح بسیار صاف تشبیه کرد، که می تواند برای سازه ها، کوسن ها، پارتیشن ها و دکوراسیون و غیره استفاده شود.ضخامت ورق آلومینیومی لانه زنبوری را می توان با توجه به نیاز واقعی 6 تا 100 میلی متر انتخاب کرد و همچنین شکل را می توان با توجه به نیازهای خاص به یک صفحه تخت، یک صفحه منحنی یا یک صفحه دو منحنی تبدیل کرد. ورق آلومینیومی لانه زنبوری نه تنها شکل پذیری خوبی دارد بلکه پس از شکل گیری نیز به راحتی تغییر شکل نمی یابد.

با توجه به مزایای فوق، از ورق های لانه زنبوری آلومینیومی به طور گسترده ای در حمل و نقل هوایی، هوافضا، حمل و نقل، ساخت و ساز، نظامی و سایر مناطق استفاده می شود. به عنوان مثال، برای نمایشگاه های موشک، بال هواپیما و انبارها، کلاهک های مخصوص قطار و کف، پوست و درب اتومبیل، سقف و دیوارهای پرده برای ساخت استفاده می شود.
با استفاده از بال و دم عمودی، همچنین کابین خلبان، کف بار و پارتیشن درب یا محفظه بار، پانل های لانه زنبوری می توانند به طور موثری وزن هواپیما را کاهش دهند و حساسیت هندلینگ قطعات متحرک را بهبود بخشند.

رنگ ورق کامپوزیت آلومینیوم به پوشش روی سطح بستگی دارد

ورق های کامپوزیت آلومینیوم (ACP)، ساخته شده از مواد کامپوزیت آلومینیوم (ACM)، ورق های مسطحی هستند که از دو ورق آلومینیوم با روکش کویل نازک تشکیل شده و به یک هسته غیر آلومینیومی متصل شده اند.ACP اغلب برای روکش خارجی یا نمای ساختمان، عایق بندی و علامت گذاری استفاده می شود.

ورق کامپوزیت هانی کامب
ورق کامپوزیت هانی کامب

وجه اشتراک بین ورق کامپوزیت ها

می توان برای دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان استفاده کرد.ورق های کامپوزیت آلومینیوم و ورق های لانه زنبوری آلومینیومی از مواد تزئینی پانل دیواری کامپوزیت ساختمان بسیار محبوب هستند، آنها به طور گسترده در دیوارهای پرده، پارتیشن های ساختمان استفاده می شوند دارای مزایای عملکرد مشابه:در مقایسه با سایر مواد، ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق کامپوزیت لانه زنبوری آلومینیوم دارای بسیاری از مزایای مشابه مانند سبک و چگالی کم، مقاومت بالا و استحکام خوب، مقاومت در برابر ضربه و لرزش، عدم آلودگی، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست است. نظافت آن نیز آسان است.

تفاوت بین ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق لانه زنبوری آلومینیومی

ورق کامپوزیت آلومینیوم نسبت به ورق لانه زنبوری آلومینیومی سبک تر است : اگرچه این دو ماده از مواد کامپوزیتی با ساختار ساندویچ هستند، در صفحه ورق کامپوزیت آلومینیوم از یک هسته پلاستیکی استفاده می شود و در صفحه لانه زنبوری آلومینیومی از یک لایه هسته لانه زنبوری آلومینیومی استفاده می شود که سنگین تر از هسته پلاستیکی است.
پس از تجزیه و تحلیل بالا ، شما باید تفاوت بین ورق های کامپوزیت آلومینیوم و ورق های لانه زنبوری آلومینیومی را درک کنید. اگر می خواهید بپرسید کدام صفحه دیوار کامپوزیت بهتر است؟ پاسخ صحیح به شما سخت است. شما باید بر اساس نیاز خود ورق دیواری کامپوزیتی را، انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.علاوه بر این، مهمترین بودجه شماست.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.