ورق کامپوزیت ضدحریق آلومکس

ورق کامپوزیت ضدحریق
Rate this post

ورق کامپوزیت ضدحریق

ورق کامپوزیت ضدحریق یکی از انواع ورق کامپوزیت میباشد که بسیار مورد توجه کارفرمایان و طراحان قرار گرفته است. از دیرباز کارفرمایان و طراحان از مصالح گوناگونی برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده میکردند.این عمل دلیلی بر زیبا سازی و مقاومت بیشتر ساختمان و بنا است.امروزه ورق کامپوزیت، چوب ترمو و دیگر متریال ها جایگزین متریال های قدیمی مانند آجر و سنگ و … شده اند.

لازم به ذکر است که میتوان از ورق کامپوزیت هایی مشابه متریال های قدیمی برای نمای ساختمان ها بهره مند شد.بطور مثال میتوان از ورق کامپوزیت طرح سنگ به جای سنگ در نمای ساختمان استفاده کرد که البته دارای مزایا و معایبی نسبت به سنگ میباشد.همچنین میتوان ورق کامپوزیت طرح چوب را جایگزین چوب دانست و از آن استفاده کرد. هرکدام از متریال ها دارای مزایا و معایبی هستند که با مراجعه به قسمت مقالات سایت میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. ورق کامپوزیت ها دارای انواع گوناگون و کالیته رنگ جذابی هستند. افراد میتوانند با توجه به نمای ساختمان و فضای مورد نظر، رنگ مورد نظر و طرح دلخواه را انتخاب و تهیه کنند.

انواع ورق کامپوزیت

از رنگ های ورق کامپوزیت آلومکس میتوان به سفید، مشکی، آبی، قرمز، طلایی و بسیاری دیگر اشاره کرد. همچنین طرح های ورق کامپوزیت آلومکس شامل : ورق کامپوزیت ضدحریق آلومکس، ورق کامپوزیت خشدار آلومکس، ورق کامپوزیت شاین آلومکس، ورق کامپوزیت طرح چوب، ورق کامپوزیت طرح سنگ، ورق کامپوزیت طرح آجر و … میباشد.

در سایت گروه تجاری معماری کیان مقالات متعددی در رابطه با ساختار ورق کامپوزیت، انواع ورق کامپوزیت، نحوه نصب ورق کامپوزیت، کالرچارت ورق کامپوزیت، لیست قیمت ورق کامپوزیت ارزان قیمت و ورق کامپوزیت ضدحریق انتشار یافته است. نوعی دیگر از ورق کامپوزیت ها که در این مقاله میخواهیم شرح دهیم ورق کامپوزیت ضدحریق است.ورق کامپوزیت ضدحریق مقاومت بیشتری در مقابل آتش دارد. در این مقاله میخواهیم ورق کامپوزیت ضدحریق آلومکس که مدتی پیش هم ارزیابی شده بود را از ابتدا آزمایش و بررسی کنیم.

ویژگی های ورق کامپوزیت ضدحریق

استحکام بالا و وزن سبک : ورق کامپوزیت ضدحریق در برابر ضربه مقاوم میباشد.
سطح صاف و نصب آسان : ورق کامپوزیت آلومینیومی مقاوم در برابر آتش، سطح فوق العاده صاف و مطلوبی را ارائه می دهد و ظاهر ساختمان را جذاب نشان میدهد.
سهولت در کار و نظافت و نگهداری آسوده : ورق کامپوزیت نسوز به راحتی قابل برش، شکاف، پانچ، خم شدن به شکل های دایره ای، مستطیلی و شکل های دیگر است و همچنین می تواند مطابق ایده های شما برای مدل سازی های مختلف طراحی شود.

– وضعیت کارخانه :

1-2 خط تولید :

وضعیت کارخانه از نظر تجهیزات، خط تولید و نوع محصول (ورق کامپوزیت آلومینیوم شامل لایه میانی با مغزه کامپوزیت از نوع پلی اتیلن و ورق های آلومینیوم وارداتی در دو طرف مغزه) نسبت به بازدید دوره قبل تغییر چندانی نداشت.بنابر اظهار متقاضی، برای کندسوز کردن پلی اتیلن در محل، از ترکیبات پودر هیدروکسید منیزیوم و تیتان و فسفر نیز استفاده میشود.پرسنل خط تولید نسبت به بازدید قبل کاهش یافته بود.

2-2 محصول :

ورق کامپوزیت آلومکس که مغزه از جنس پلی اتیلن PE، تولید شده در داخل کشور و ورق آلومینیوم در دو طرف مغزه وارداتی از کشور چین با تنوع رنگ است. همچنین چسب و پوشش محافظ، وارداتی است.

[aparat id=’NyMrA’]

3-2 آزمایشگاه کنترل کیفی :

کنترل کیفی محصول در آزمایشگاه کنترل کیفی داخل کارخانه صورت میگیرد و داده ها ثبت و نگهداری میشوند.

4-2 ردیابی محصول :

سیستم ردیابی محصول از لحظه ورود مواد اولیه تا خروج محصول از کارخانه وجود دارد که در آن نام تجاری محصول، تاریخ تولید و کد تولید محصول درج شده است.

5-2 موارد ایمنی :

35 کپسول اطفای حریق از نوع پودری با تاریخ شارژ معتبر وجود دارد که به طور منظم در سراسر کارخانه و انبار توضیع شده اند.همچنین هشدارهای ایمنی درباره عدم استعمال دخانیات و … وجود دارد. 1- آزمون عامل مشتعل منفرد (SBI) مقدمه : براساس شرح خدمات دوره اعتبار گواهی نامه فنی و نصب آزمونه ها طبق روش استاندارد نصب و با در نظر گرفتن شرایط کاربرد نهایی فرآورده، آزمون واکنش در برابر آتش با دستگاه آزمون عامل مشتعل منفرد (SBI) برروی نمونه های ورق کامپوزیت آلومینیوم نما با مغزه پلی اتیلن با نام تجاری آلومکس(Alumax) نمونه برداری شده پس از بازدید دوم اعتبار به شرح زیر صورت گرفت.

شرح مختصر آزمون :

آزمون عامل مشتعل منفرد (SBI) طبق استاندارد ملی ایران شماره 11621 و استاندارد 13823 EN انجام میشود که در آن نمونه هایی که برای نازک کاری دیوار، سقف و یا سلیر قسمت های ساختممان بکار میروند، در مدت 20 دقیقه در معرض شعله آتش قرار میگیرند. این آزمون برای ارزیابی رفتار واکنش در برابرآتش فراورده های ساختمانی غیر از کفپوش هاست که در معرض تهاجم حرارتی واحد مشتعل منفرد که عبارت از یک مشعل جعبه شنی تغذیه شده با گازپروپان است،قرار میگیرند.

آزمون شامل دو بال بلند و کوتاه است که در قاب آزمونه نصب و سپس داخل اتاق قرار داده میشوند. طبق طبقه بندی واحد اروپایی، این آزمون برای ارزیابی طبقه های A2 تا Dبکار میرود.ارزیابی براساس مشاهدات حین آزمون و ثبت خودکار داده ها صورت میگیرد.قابلیت اشتعال،پیشروی سطحی شعله بر روی نمونه، گرمای آزاد شده بر اثر سوختن و شدت رهایش گرما در هر لحظه، مقدار دود ناشی از سوختن نمونه و شره کردن مواد مذاب ارزیابی میشود.

پارامترهای مهم که طی آزمون ارزیابی میشوند عبارتند از : – شدت گسترش آتش(FIGRA) – شدت گسترش دود(SMOGRA)،شدت تولید دود(SPR) و کل تولید دود(TSP) طی مدت آزمون – شدت رهایش گرما(HRR) و کل رهایش گرما(THR) طی مدت آزمون

ورق کامپوزیت ضدحریق کندسوز
ورق کامپوزیت کندسوز

شرح نمونه های آزمون :

آزمونه، ورق کاموزیت آلومینیوم با مغزه پلی اتیلن با نام تجاری آلومکس(Alumax) با ضخامت 4/2mm با کاربری نمای ساختمان بود. آزمونه ها توسط متقاضی با ابعاد اسمی زیر آماده و با رعایت جزئیات اجرایی در شرایط کاربرد نهایی و مطابق استاندارد ملی 11621 در قاب آزمون نصب شدند. بال بلند :mm mm × (1000±5)(±51500) بال کوتاه : mm mm × (495±5)(±51500)

به این ترتیب که برای نصب از قاب فلزی با ضخامت اسمی 40mm استفاده شد و ورق کامپوزیت آلومینیوم با استفاده از اتصالات H و L که با پیچ سرمته دار گالوانیزه متصل شده بودند، به قاب وصل شد. در بال بلند آزمونه، یک درز افقی در فاصله 500mm ایجاد شد و دو ورق کامپوزیت دربال بلند به کمک اتصالات H و L به صورت ریلی در کنار هم روی قاب فلزی نصب شد. بال کوتاه آزمونه بدون درز بود.سپس تخته پشت بند سیلیکات کلسیم، مربوط به هریک از بال های کوتاه و بلند آزمونه نصب شد.

جدول شماره یک

مشاهدات حین آزمون ورق کامپوزیت ضد حریق آلومکس:

پس از شروع آزمون، سطح در معرض شعله به تدریج سیاه شد و شعله بر روی سطح آزمونه به طرف بالا تا لبه بال بلند آزمونه گسترش یافت ولی به لبه دورتر بال بلند نرسید.متوسط زمانی تغییرات مشاهده شده در آزمونه ها طی آزمون، در جدول 2 آمده است.

ارزیابی نتایج :توجه :

نتایج این آزمون مربوط به رفتار نمونه آزاد شده از فرآورده، تحت شرایط مشخص آزمون میباشد و آنها را نباید به عنوان تنها معیار ارزیابی خطرات احتمالی در برابر حریق، در شرایط واقعی کاربرد در نظر گرفت.

ورق کامپوزیت ضدحریق
ورق کامپوزیت ضدحریق

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *