ایده طراحی تراس با ترموود

ایده طراحی تراس با ترموود
5/5 - (5 امتیاز)

از میان انواع چوب های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان ها، ترموود یا چوب ترمو بهترین نوع است. این چوب طی فرایند حرارتی و بدون بکارگیری مواد شیمیایی، بدست می‌آید و مزایای بسیاری نسبت به الوارهای چوب معمولی دارد. ویژگی های خاص چوب ترموود نظیر مقاومت در برابر رطوبت، طول عمر و ماندگاری بالا و غیره باعث شده تا این متریال برای طراحی محیط های روباز مثل تراس، روف گاردن و حیاط بهترین گزینه باشد.

در این مقاله از سری مقالات گروه معماری تجاری کیان با برترین ایده های طراحی تراس با ترموود آشنا شده، از مراحل و نکات مربوطه نیز مطلع خواهید شد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

مشاهده قیمت ترموود

 

مزایای استفاده از چوب ترمو در تراس

همانطور که در مقدمه بحث گفتیم، مزایای متعدد ترموود آن را به یک انتخاب ایده آل جهت طراحی روف گاردن، تراس، نمای ساختمان و … تبدیل کرده است. برخی از مهمترین مزایای استفاده از ترموود در تراس عبارتند از؛

مقاومت در برابر پوسیدگی

ترموودها در اصل الوارهای چوب دارای 3 یا 7 درصد رطوبت هستند. رطوبت این چوب ها با روش طبیعی و صرفا با قرار گرفتن در اتاقک هایی با حرارت بالا، کاهش داده شده است. همین موضوع سبب شده تا مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی داشته باشند (البته به شرط مراقبت!).

این مورد بدون شک مهمترین مزیت طراحی تراس با چوب ترمو محسوب می‌شود.

زیبایی طبیعی

از دیگر مزایای نصب ترموود در تراس، زیبایی طبیعی این متریال است. اگر به دنبال طراحی فضایی گرم و صمیمی در روف گاردن، حیاط یا تراس خانه خود هستید فقط کافیست دیوارها و کف آن را با چوب ترمو طراحی کنید. البته ترموودها به دلیل زیبایی منحصر به فرد و رنگ و بافت طبیعی که دارند در صورت قرار گرفتن در کنار سایر متریال ها نیز ترکیبی خارق العاده خلق خواهند کرد.

نگهداری آسان

چوب ترمو به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی دارد، نکات نگهداری چندان خاصی ندارد. شما می‌توانید در صورت دسترسی، با آب و در غیر این صورت فقط با یک جارو زدن، سطح ترموود را تمیز کنید. در صورت تغییر رنگ یا کمتر شدن میزان براقیت این متریال هم می‌توانید با استفاده از رنگ ترموود یا روغن مخصوص، آن را به رنگ دلخواه تبدیل نمایید.

نصب و جداسازی آسان

یکی از نگرانی های مستاجرین در طراحی تراس و حیاط یا دیگر اماکن ساختمان، نگرانی بابت عدم جابجایی مصالح استفاده شده است. با چوب ترمو دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید! چرا که برش زدن، نصب و جداسازی این چوب ها کار چند دقیقه است.

کاهش جذب رطوبت

بعضی از مصالح ساختمانی مانند موزائیک، سیمان، سنگ و مصالح مشابه دیگر که برای طراحی دیوارها و کف روف گاردن و تراس استفاده می‌شوند، در برابر عبور رطوبت مقاوم نیستند. اما ترمو وودها مقاومت خیلی خوبی در مقابل جذب رطوبت دارند و به هیچ وجه به سطح زیرین خود رطوبت پس نمی‌دهند.

ایده های جدید طراحی تراس و بالکن با ترموود

مراحل طراحی تراس با ترموود

پروسه طراحی تراس با ترموود با این که نسبت به سایر متریال ها، روند سریع‌تری دارد اما باز هم نیازمند طی چند مرحله است؛

طراحی اولیه

  1. اندازه‌گیری فضا و تصمیم‌گیری در مورد اندازه و مکان دقیق تراس.
  2. ایجاد یک طرح کلی و تعیین محل قرارگیری چوب ها، مبلمان، گلدان ها و … .

آماده سازی محل نصب ترموود

  1. حذف علف های هرز، سنگ ها و موانع دیگر از محل نصب چوب ها در تراس.
  2. مسطح و فشرده سازی کف تراس برای جلوگیری از نشتی و نفوذ آب پس از نصب.

ساخت زیر ساخت

  1. نصب پایه و ستون برای حمایت از کف تراس.
  2. ایجاد یک چارچوب با استفاده از چوب یا فلز برای پشتیبانی از کفپوش ترموود.

نصب ترموودها

  1. در صورت لزوم، نصب یک لایه زیرین برای ممانعت از زهکشی و جلوگیری از تماس مستقیم ترموود با کف تراس.
  2. چیدمان تایل ترموود بر روی چارچوب، با در نظر گرفتن فاصله های کوچک برای توسعه و انقباض طبیعی چوب.
  3. محکم کردن تایل ها در کف و چوب های ترمو در دیواره تراس با استفاده از پیچ ها یا میخ های مخصوص.

نصب نرده و حفاظ

  1. انتخاب طرح و جنس مناسب برای نرده ها که با ترموود هماهنگ بوده و از ایمنی لازم برخوردار باشد.
  2. ساخت نرده ها با استفاده از ترموود یا متریال های دیگر و نصب آن ها در فضاهای تعبیه شده در اطراف تراس.

✅ بعضی از نصابان ممکن است همه این مراحل را طی نکنند که این نشان از غیر حرفه‌ای بودن آن ها دارد! ولی نصابان گروه تجاری معماری کیان با طی تمام مراحل گفته شده، فضایی ایمن و زیبا برای شما ایجاد خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *