تماس با پشتیبانی

۹۱۰۱۸۰۱۸ - ۰۲۱

پشتیبانی ایمیل

kiancogroup@gmail.com

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی
5/5 - (6 امتیاز)

چوب ترمو یا ترمو وود نوعی چوب فرآوری شده با خواص و ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای فراوان در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی است. ترموودهای فنلاندی و ایرانی در حال حاضر دو نوع متداول موجود در بازار هستند که هر یک از آن ها ویژگی ها، مزایا و معایب و کاربردهای خاص خود را دارند. وجود این تفاوت ها در موارد گفته شده، گاها باعث سردرگمی افراد در انتخاب آن ها می‌شود! از همین رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام از آن ها را بیان کرده و به شما برای انتخاب نوع مناسب چوب ترمو، کمک کنیم.

فرق چوب ترموود ایرانی و فنلاندی

فرایند تولید چوب ترمو به این شکل است که در ابتدا چوب های اصلی در ابعاد گوناگون برش داده می‌شوند و سپس برای مدت مشخص داخل کوره هایی با حرارت بالا قرار می‌گیرند. این پروسه در تولید هر دو نوع ترموود (فنلاندی و ایرانی) ثابت است، منتهی تغییرات جزئی در این پروسه باعث ایجاد تفاوت هایی در ویژگی های آن ها می‌شود.

در حالت کلی مهمترین تفاوت های ترموود فنلاندی و ایرانی عبارتند از؛

  • تفاوت در قیمت
  • تفاوت در فناوری تولید
  • تفاوت در متریال اولیه (جنس چوب)
  • تفاوت در کیفیت
  • تفاوت در کاربرد
  • تفاوت در مشخصات ظاهری

در ادامه به طور مفصل هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت قیمت ترموود ایرانی و فنلاندی

از دید مشتریان تفاوت قیمت ترموود از جمله مهمترین فرق های میان چوب ترمو ساخت ایران و ساخت فنلاند محسوب می‌شود. چوب های ترمو ساخت ایران به دلیل هزینه های تولید پایین‌تر با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند و در عوض ترمودهای تولید فنلاند بخاطر هزینه تولید بالاتر و هزینه های جانبی از قبیل هزینه واردات و …، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

فناوری تولید ترموودهای فنلاندی و ایرانی

همانطور که بالاتر اشاره شد، این فرآورده چوبی چه از نوع ایرانی باشد و چه از نوع فنلاندی فرآیند تولید یکسانی دارد! اما نکته مهمی که وجود دارد این که ترموودهای فنلاندی برای مدت زمان بیشتر (72 ساعت) و در حرارت به نسبت بالاتر پخته می‌شوند. در حالی که ترموودهای ایرانی فقط 48 ساعت زمان پخت دارند و درجه حرارت کوره های پخت آن ها نیز کمتر است. از طرفی باتوجه به این که فنلاند یکی از قطب های تولید چوب ترمو شناخته می‌شود، از فناوری های پیشرفته و تجهیزات به روز برای برش و پخت این نوع چوب بهره می‌برد و این مورد نیز جزو تفاوت های مهم ترموود فنلاندی با ایرانی به حساب می‌آید!

✅ ترموودهای ایرانی کلاس D از لحاظ زمان پخت و فناوری تولید، تقریبا مشابه ترموودهای فنلاندی هستند.

جنس چوب ترموود فنلاندی و ایرانی

یکی دیگر از تفاوت های چوب ترمو ساخت ایران و فنلاند، تفاوت در جنس چوب آن هاست! ترموودهای ایرانی غالبا از چوب درخت کاج نژاد یولکا و ساسنا که مبدا آن ها کشور روسیه است، تولید می‌شوند. ترموودهای فنلاندی اما فقط از چوب درخت کاج نژاد ساسنا که در خودِ این کشور و کشورهای اسکاندیناوی وجود دارند، ساخته می‌شوند.

البته برخی از تولیدکنندگان ایرانی و فنلاندی ممکن است از چوب درخت های دیگر هم به عنوان متریال اولیه ساخت ترموود بهره ببرند، ولی آنچه محرز است این که ترموودهای بدست آمده از چوب درخت کاج از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و بهترین نوع ترموود هستند.

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی از لحاظ کیفیت

بدون شک کیفیت، مهمترین تفاوت میان ترموود فنلاندی و ایرانی است! چرا که این مورد عامل اصلی بروز برخی از تفاوت های دیگر مانند تفاوت قیمت و کاربرد می‌باشد. یک نکته مهم درباره چوب ترموود که باید بدانید این که کیفیت و مقاومت این چوب با زمان پخت آن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین ترموودهای ساخت فنلاند و چوب های ترمو ایرانی کلاس D بخاطر زمان پخت بیشتر، از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردارند و از طرف مقابل ترموودهای کلاس S ساخت ایران، کیفیت و مقاومت پایین‌تری دارند.

البته چوب های تولید شده در فنلاند هم همگی از نوع باکیفیت نیستند، اما ما در گروه تجاری معماری کیان فقط نمونه باکیفیت آن را که زمان پخت 72 ساعته دارد، وارد می‌کنیم و به همین خاطر هم است که چوب های فنلاندی را با تضمین کیفیت به شما مشتریان عزیز تحویل می‌دهیم.

تفاوت در کاربرد ترموود ایرانی و فنلاندی

چوب ترمو از جمله مصالح ساختمانی است که برای تزئین و دکور فضای داخلی و ساخت محوطه بیرونی ساختمان ها استفاده می‌شود. اگر درباره موارد استفاده انواع چوب ترمو مطلب زیادی نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “با انواع چوب ترمو و کاربردهای آن ها بیشتر آشنا شوید” را مطالعه کنید.

در حالت کلی ترموودهای ساخت فنلاند و ترموودهای کلاس D ایرانی، به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که در برابر عوامل محیطی دارند برای استفاده در محوطه بیرونی و فضاهای روباز مثل بالکن، روف گاردن، آلاچیق، نمای ساختمان و … مناسب اند. از طرف مقابل چوب های ترمو کلاس S بخاطر مقاومت کمتر باید فقط برای دکور فضای داخلی ساختمان ها استفاده شوند. با این تفاسیر این دو نوع چوب از لحاظ کاربرد و محل نصب نیز با یکدیگر تفاوت دارند!

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی در مشخصات ظاهری

مشخصات ظاهری مواردی مثل رنگ چوب، صاف و یکنواخت بودن سطح چوب، بافت و … را شامل می‌شود که می‌توان گفت همگی آن ها تحت تاثیر زمان و فناوری پخت قرار دارند. ترموودهای تولید شده در کشور فنلاند به دلیل زمان پخت بیشتر و رطوبت کمتر، رنگ قهوه‌ای تیره دارند و بافت و سطح آن ها کاملا یکنواخت است. در حالی که ترموودهای تولید داخل (ترمو S ها) بخاطر زمان پخت کمتر، با رنگ اولیه‌ی قهوه‌ای روشن به بازار عرضه می‌شوند. هرچند که هر دو نوع این چوب ها رنگ پذیر هستند و با استفاده از رنگ چوب ترمو می‌توان رنگ آن ها را تغییر داد!

در نهایت، ترموود ایرانی بخریم یا ترموود فنلاندی؟!

ما سعی کردیم در این مقاله با بررسی تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی، در جهت خریدی هوشمندانه شما را راهنمایی کنیم. اما در نهایت انتخاب بین ترموود ایرانی و فنلاندی به نیازها و میزان بودجه شما بستگی دارد! اگر به دنبال کیفیت بالا، ظاهر زیبا و طول عمر بالا هستید مسلما باید ترموود ساخت فنلاند بخرید. و اگر قیمت برایتان در اولویت قرار دارد، ترموود ایرانی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای خرید، از مشاوره رایگان گروه تجاری معماری کیان استفاده نمایید تا کارشناسان مجرب مجموعه بعد از اطلاع از شرایط شما، بهترین نوع چوب ترمو را خدمتتان معرفی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *