ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق-کامپوزیت-در-نما
Rate this post

ورق کامپوزیت آلومینیوم

اولین بار ورق کامپوزیت آلومینیوم در کشور آلمان ابداع گردید و به دلیل کیفیت مناسب و عدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرا در نمای ساختمان ها، از پر کاربردترین مصالح موجود در عرصه ی ساختمان می باشد.

مشخصات فنی ورق کامپوزیت

1.سبکی

ورق کامپوزيت ها دارای وزنی حدود 8-5 کيلوگرم در هر مترمربع مي باشد که در مقايسه با ديگر مصالح داراي سبک ترین وزن ممکنه هستند که همین مزیت باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می باشد.ورق کامپوزیت حدود 90% سبک تر از سنگ گرانيت، 85% سبک تر از سيمان، 75% سبک تر از شيشه است.

2.خواص آکوستيک

در پشت ورق کامپوزيت یک فضای خالی وجود دارد که باعث ايجاد خاصيت آکوستيک مي شود، زمانی که ورق خاصیت آکوستیک داشته باشد در یک دیوار از جنس بتن خاصیت عایق آن دو برابر می شود.

3.شکل پذیری

ورق کامپوزیت را می توان با لبه تيز 135 درجه تغییر داد در حالی که برای مصالح دیگر امکان پذیر نمی باشد.

4.تنوع رنگ

ورق کامپوزیت دارای تنوع رنگی بسیاری میباشد، که برای نما کاربرد بسیاری دارند. برای رنگ کردن پانل ها از سیستم های پیشرفته و کیفیت مناسب استفاده شده تا مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی داشته باشند که بیشتر این مقاومت را با پوشش PVDF تامین می کنند.

5.مقاومت دربرابر آتش

همچنین ورق کامپوزیت ضدحریق در برابر آتش سوزی ایمن است و به نوعی نسوز می باشد و در زمان آتش سوزی به دلیل اینکه عاری از cfc هست برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند.

6.عملکرد غیر یکپارچه در برابر زلزله

ورق کامپوزیت به طور مستقیم به نماي ساختمان وصل نمي شوند، پس یک فضای خالی بین دیوار و ورق وجود دارد و همین امر سبب آن می شود که هنگام وقوع زلزله ورق ها در جاي خود حرکت کرده و امکان فرو ريختن آن به حداقل مي رسد.

 

ورق-کامپوزیت-نما
ساختار ورق کامپوزیت

7.امکان آب بندی نما

یکی از مهم ترین خصوصیات ورق کامپوزیت امکان آب بندی آنها است.به گونه ای که امکان نفوذ به زیر نمای ساختمان را نداشته و با استفاده از شیارهای موجود به خارج هدایت شود و در برابر عوامل جوی مانند باران اسیدی مقاوم باشند و تغییر شکل ندهند.

8.بی نیاز به شستشو

به دلیل رنگی که به ورق کامپوزیت ها زده شده است الکتریسیته ساکن در آن ها ایجاد نمی شود، پس در نتیجه گرد و غبار موجود در هوا جذب ورق نمی شود و این ورق ها تميز می مانند و با اولین بارش گرد و غبار احتمالی از روی ورق پاک می شود.

9.قابلیت تعویض ورق کامپوزیت

یکی دیگر از ویژگی های ورق کامپوزیت قابلیت تعویض آنهاست که اگر یکی از پنل ها آسیب ببیند بدون خرابی، کل نمای پانل آسیب دیده تعویض می شود.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *