تفاوت چوب Ash و چوب Pine

تفاوت-چوب-اش-و-چوب-پاین
Rate this post

تفاوت چوب Ash و چوب Pine

چوب ترمو در چند سال اخیر توانسته کیفیت و کارآمدی خود را ثابت کند و مورد توجه و محبوبیت معماران قرار گیرد.ترمووود متریالی جدید و جذاب است که نیازهای طراحان و معماران را برآورده کرده است.ترمو وود دارای مقاومت بالایی است و می توان از آن برای دکوراسیون داخلی و طراحی نمای خارجی استفاده کرد.

تفاوت چوب Ash و چوب Pine

1- سوزنی برگ ها (Softwood)

شامل Spruce و Nordic pine هستند که محل رویش آن ها جنگل های شمالی کشور فنلاند است. سوزنی برگ ها دارای بافت بسیار زیبایی هستند که به دلیل مقاومت بالایی که دارد، مناسب برای استفاده در محوطه های خارجی و نما است.

انواع دیگر سوزنی برگ ها شامل Larch و Radiata pine (کاج نیوزلندی) می باشد که به آن کاج بدون گره نیز می گویند.

کاج هر درختچه مخروطی یا گونه درختی از جنس گیاهان Pinus است، گروهی که بیش از 120 گونه در سراسر جهان دارد. این مخروطان همیشه سبز، گیاهان چوبی که مخروط بذر دارند و به جای برگ های پهن که معمولاً در درختان برگ ریز وجود دارد، دارای برگ هایی سوزنی شکل هستند.

درختان کاج معمولاً در بسیاری از مناظر دیده می شوند، کاج نیوزلندی دارای بافت زیبایی است که همین موضوع آن را به یکی از جذاب ترین چوب ها تبدیل کرده است.به همین دلیل از آن برای فضاهای داخلی استفاده می کنند.

چوب-پایندرخت سوزنی برگ

2-پهن برگ ها (Hardwood)

شامل زبان گنجشک (ASH) و بلوط (OAK) است.پهن برگان دارای مقاومت بالایی هستند که به دلیل تراکم آوندی در مقاوم ترین چوب ها در برابر ضربه و عامل های موجود در محیط می باشند، به همین دلیل مناسب برای استفاده در روف گاردن، کفپوش محوطه بیرونی یا دکینگ (Decking) است.

چوب زبان گنجشک

از چوب زبان گنجشک(اَش) برای نمای ساختمان ها و کف استفاده می کنند.این چوب مصارف گوناگونی دارد از جمله : دکینگ اطراف استخر، کف تراس، محوطه باغ ها و … که نمای جذاب و چشم گیری به محیط می دهد.

تفاوت-چوب-Ash-و-چوب-Pine
درخت پهن برگ

چوب اش در مقایسه با چوب های معمولی ماندگاری بیشتری دارند و نگهداری آن آسان است.برای ماندگاری و زیبایی آن می توان از رنگ ها و پولیش های مات و براق مخصوص استفاده کرد، که توسط پارچه و قلم مو به سطح چوب نفوذ خواهند کرد.چوب اش در مقابل قارچ و کپک مقاوم می باشد و ماندگاری بیشتری نسبت به چوب های معمولی دارد.
بررسی استاندارد های چوب ترمو :
ترموود دارای دو سطح استاندارد تولید ترمو S و ترمو D می باشد.
چوب ترمو S (Stability) : برای فضای داخلی ساختمان و دکوراسیون داخلی مناسب است و تا دمای 180 درجه می رسد.
چوب ترمو D (Durability) : برای کلیه فضاهای بیرونی (نما) و داخلی مناسب بوده تا دمای 220 درجه می رسد.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع ترمو وود ارزان قیمت و ورق کامپوزیت با کیفیت می باشد.برای اطلاع از لیست قیمت چوب ترمو ارزان قیمت کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *