تاریخچه ورق کامپوزیت

ورق-کامپوزیت-ارزان ساختمان
Rate this post

تاریخچه ورق کامپوزیت

تاریخچه ورق کامپوزیت; اولین تولید کننده ورق کامپوزیت کشور آلمان می باشد که این محصول به دلیل داشتن هیچ گونه محدودیتی در طراحی و اجرا پر کاربردترین مصالح ساختمانی در دنیا می باشد.در سال های اولیه از این ماده در پروژه های متفاوتی نیز استفاده شد؛ مانند نماي ساختمان، کارخانه های تولید کننده خودرو، شرکت های گاز، تابلو فروشگاه ها و دکوراسیون داخلی که از این ماده استفاده نمودند و همچنین پانل های کامپوزیت این نماها با رنگ های اصلی لوگو های این شرکت ها رنگ آمیزی شدند.

ورق کامپوزیت به دلیل بازده بسیار مناسبی که در نمای ساختمان دارا می باشد، در کشور های بزرگی از قبیل : چین، روسیه، امارات متحده و ایران مصرف بالایی دارد و این کشورها بزرگ ترین مصرف کننده ورق کامپوزیت می باشند.کنار دیوار نماهای آلومینیومی و شیشه این پانل های کامپوزیت ورق های کامپوزیتی در صنعت نمای ساختمانی به مرتبه ی بالایی دست یافته و بسیاری از مکان های مشهور دنیا اعم از برج العرب، نماد شهر دبیز هتل العرب، ساختمان کارخانه میتسوبیشی، برج های النصر در دوحه قطر با این ورق پوشیده شده است.

دلایل استفاده از ورق کامپوزیت

در حال حاضر معماران در این صنعت نما به دنبال رنگ های تازه ای می باشند که ساختمان خود را به روزتر کنند و روح تازه ای به ساختمان ببخشند.ورق کامپوزیت از دو لایه ورق در بالا و پائین با ضخامت های متفاوت و دارای مواد پلی اتیلن غیر سمی می باشد که ازترکیب LDPE-L-LDPE تشکیل شده است.این لایه ها شکل پذیری بالا و مقاومت زیادی را دارا می باشند.در نتیجه در معرض گرما و سرمای شدید تغییر شکل و رنگ نمی دهند.این دو لایه با درجات مختلف پخت می شوند و به وسیله روش coil coating پوشش داده می شوند .

[aparat id=’8gwKW’]

کامپوزیت یا ورق آلومینیوم کامپوزیت پنل از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن در وسط تشکیل شده که این لایه ها با روکش PVDF یا پلی استر و یا های گلس درست شده است که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد مصرف قرار میگیرد.امروزه خط تولیدات ورق کامپوزیت بسیار گسترده و به روز شده اند.تنوع بسیار زیادی در ورق کامپوزیت پدید آمده است.ورق کامپوزیت دارای رنگ ها و طرح های مدرنی شده است که به همین دلیل طرفداران بسیاری نسبت به گذشته جذب کرده و محبوبیت خاصی در بین معماران و طراحان کسب کرده است.

نمای-ساختمان-ورق-کامپوزیت
نمای ساختمان

تا اینجا با تاریخچه ورق کامپوزیت آشنا شدید. اما در مورد ورق آلومکس باید بیشتر بدانید، ورق کامپوزیت آلومکس امروزه جایگزین مناسبی برای دیگر متریال های قدیمی میباشد.با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارد انتخابی مطمئن است.
در واقع میتوان ورق کامپوزیت طرح چوب آلومکس را جایگزین چوب و ورق کامپوزیت طرح سنگ آلومکس را جایگزین سنگ کرد.
لازم به ذکر است که دیگر طرح های ورق کامپوزیت را هم میتوان جایگزین متریال های پیشین کرد.یکی از برجسته ترین ورق کامپوزیت ها، ورق کامپوزیت ضدحریق میباشد.

مزایای ورق کامپوزیت

  1. امکان آب بندی نما
  2. نیاز به شستشو دارد
  3. خاصیت آکوستیک دارد
  4. از نظر شکل تنوع بسیاری دارد
  5. رنگ های متفاوت و زیادی دارد
  6. در زمان زلزله عملکرد غیر یکپارچه دارد
  7. در صورت نیاز، ورق ها می تواند تعویض شود
  8. به علت مقاومت زیاد لایه ها در برابر ضربه پایدار می باشد

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمووود ارزان قیمت و ورق کامپوزیت ارزان قیمت و با کیفیت میباشد.

برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به منوی لیست قیمت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *