چوب ترمو چیست؟

چوب ترمووود چیست
Rate this post

چوب ترمو چیست؟

چوب، یکی از متریال های اصلی ساختمانی است که امروزه با نوآوری در حال تغییر میباشد.نتیجه تغییرات چوبی به نام چوب ترمو (ThermoWood)بدست می آید. انقلابی در توسعه محصولات چوبی اصلاح شده با استفاده از یک فناوری فنلاندی اثبات شده  محصولی زیبا، پایدار و کاملاً طبیعی از چوب که فقط با استفاده از گرما و بخار تولید می شود.چوب ترمووود عاری از هرگونه مواد شیمیایی است.پایدار، بادوام، مقاوم در برابر هوا، غیر سمی و بدون رزین، صاف، بدون ترک خوردگی، وزن سبک از ویژگی های این متریال میباشد.یک محصول چوبی زیبا با کارایی بالا که می توانید با اطمینان در دکوراسیون داخلی و خارجی(نمای ساختمان) از آن بهره مند شوید.

فرآیند ترمووود

در طی فرآیند ترمو فقط از گرما، بخار و آب استفاده می شود. هیچ ماده شیمیایی به چوب اضافه نمی شود. فرآیند را می توان به سه مرحله مختلف تقسیم کرد :

1. افزایش دما و مرحله خشک شدن نهایی

دمای چوب به سرعت تقریباً به 100 درجه سانتی گراد و پس از آن به آرامی تا 130 – 140 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. چوب در فرآیند می تواند سبز یا از قبل خشک شده باشد. رطوبت چوب در این مرحله به صفر کاهش می یابد. وقتی تمام آب از چوب آزاد شد و روند گرمایش ادامه یافت، شیمی چوب تغییر می کند.بیشترین تغییرات چشمگیر در همی سلولز اتفاق می افتد. این تغییرات از قبل در دمای حدود 150 درجه سانتیگراد شروع می شود، اما دمای بالاتر روند اصلاح را تسریع می کند.بخار در دمای بالا در فرآیند وجود خواهد داشت.این به عنوان گاز محافظ عمل خواهد کرد. روند را کمی تحت فشار نگه می دارد و جایگزین اکسیژن داخل محفظه می شود.

2. مرحله اصلاح حرارتی

 اصلاح حرارتی بر اساس درجه اصلاح مورد نظر در دمای 185-220 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد.دما به سطح مطلوب افزایش یافته و در این سطح 2 تا 3 ساعت ثابت نگه داشته می شود.بخار به محفظه تزریق می شود تا اکسیژن محفظه را آزاد نگه دارد و بر تغییرات شیمیایی چوب تأثیر بگذارد.

3. مرحله خنک کننده و تهویه مجدد

دمای فرآیند با اسپری آب کاهش می یابد.مرحله تهویه مجدد رطوبت چوب را به سطح مطلوب، معمولاً حدود پنج درصد رطوبت، برمی گرداند. EMC چوب اصلاح شده با حرارت کمتر از چوب طبیعی است.پایداری چوب ترموود وقتی در حین فرآیند مجدداً مطبوع شود، بسیار زیاد است.

چوب ترمو لوناوود فنلاند تیمار شده با حرارت است و هیچگونه ماده شیمیایی برای مقاوم سازی چوب در برابر پوسیدگی استفاده نمی شود.چوب ترمووود قرن ها است که شناخته شده است. سوزاندن سطح چوب در آتش باعث دوام بیشتر آن در استفاده از خارج می شود. حتی وایکینگ ها از این روش در سازه های بیرونی مانند نرده ها استفاده می کردند.چوب ترمووود با استفاده از روشی که توسط VTT در فنلاند توسعه یافته تولید می شود.این الوار در حالی که با بخار محافظت می شود حداقل تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم می شود.بخار علاوه بر ایجاد محافظت، بر تغییرات شیمیایی در الوار نیز تأثیر می گذارد. در نتیجه درمان، ترمووود سازگار با محیط زیست ایجاد می شود.رنگ آن تیره می شود، در شرایط تغییر رطوبت از الوار معمولی پایدارتر است و خصوصیات عایق حرارتی آن بهبود می یابد.اگر در دمای کافی بالا انجام شود، تصفیه باعث می شود که چوب در برابر پوسیدگی مقاوم باشد. از طرف دیگر، این کاهش قدرت خمش دارد.

چوب ترمووود

تغییراتی در ساختار چوب

گرم کردن چوب به طور دائمی چندین ویژگی شیمیایی و فیزیکی آن را تغییر می دهد. تغییر در خصوصیات عمدتا ناشی از تخریب گرمایی همی سلولز است. تغییرات در حدود 150 درجه سانتیگراد شروع به نمایش می کنند و با افزایش دما به صورت مرحله ای، تغییرات ادامه می یابد.در نتیجه، تورم و انقباض ناشی از رطوبت کاهش می یابد، دوام بیولوژیکی بهبود می یابد، رنگ تیره می شود، مواد استخراجی زیادی از الوار جریان می یابد، سبک تر می شود، محتوای رطوبت تعادل کاهش می یابد، PH کاهش می یابد و ویژگی های عایق حرارتی بهبود می یابد.

دکوراسیون چوب ترمو

چوب ترمو متریالی ایمن و بدون مواد نگهدارنده شیمیایی میباشد. چوب ترمووود به عنوان یک متریال تزئینی انتخاب خوبی است. سطح چوب ترمو صاف و سخت است.پابرهنه راه رفتن روی عرشه ترمو مشکلی ندارد.دوام با عملیات حرارتی و بخار حاصل می شود. ترمو وود از نظر ابعادی پایدار بوده و در برابر پوسیدگی مقاوم است. نصب چوب ترمو بسیار آسان است.

محصولی همه کاره دارای کاربردهای گوناگون

پس از عملیات حرارتی، چوب در سراسر قطعه که رگه های طبیعی چوب را به نمایش می گذارد، رنگی همگن با تن قهوه ای طلایی نشان می دهد. چوب ترمو در دو کلاس استاندارد درمان حرارتی Thermo-S و Thermo-D برای اطمینان از بهترین عملکرد فنی در دسترس است. Thermo-S دارای ثبات بهبود یافته، لحنی جذاب به رنگ طلایی و قهوه ای است و عمدتا برای فضای داخلی مناسب است. Thermo-D دارای دوام بهبود یافته، رنگ قهوه ای تیره تر است و در هر دو فضای داخلی و خارجی کاربرد دارد.

روکش داخلی

چوب ترمو به طور طبیعی همه کاره برای تخته های داخلی و کفپوش، مبلمان و سایر اجزای ساختمان ایده آل است.به لطف دوام و پایداری بالا، بعد از اینکه محصول به دیواره ثابت شد، حرکت ابعادی بسیار کمی در آن وجود دارد.در نتیجه کاهش حرکت، پوشش های سطحی اعمال شده پس از نصب دارای ماندگاری بیشتری هستند. از آنجا که رزین ها در طی مراحل از بین می روند، شما مشکل نشت رزین از گره ها  را نخواهید داشت.

چوب ترموود چیست
چوب ترمو

فضای داخلی اسپا و سونا

ترمووود مواد جایگزین جذابی را در سونا یا آبگرم به ارمغان می آورد. با کاهش هدایت حرارتی و فاقد رزین، به شما امکان می دهد استراحت کنید و از راحتی آن لذت ببرید. روکش و کف سازی چوب خارجی ترموود می تواند گرما، سرما یا باران را تحمل کند. استفاده های معمول شامل روکش و نما های بیرونی، پارچه های چوبی، نرده ها، نیمکت و … برای ساختمان ها است. ThermoClad و ThermoDeck دارای یک روغن درمانی اختیاری هستند که مقاومت چوب در برابر آب و هوا، ثبات رنگ و دفع آب را بیشتر بهبود می بخشد. ما ترموود را به عنوان پروفیل چوب استاندارد، پروفیل چوب سفارشی یا ماده اولیه برای پردازش بیشتر ارائه می دهیم. چوب ترموود بدون رزین و زیر و بم است، بنابراین می توانید مانند یک پوشش ضد حریق به راحتی چسب، رنگ و روغن و یا درمان های سطح را اعمال کنید حتی می توانید آن را بطور طبیعی بکار گیرید.

ترمو از یک فرآیند تولید اختراع شده استفاده می کند و یک علامت تجاری ثبت شده است که فقط توسط شرکت های مجاز که عضو انجمن بین المللی ThermoWood هستند می توانند از آن استفاده کنند. شخص ثالث مستقلی بر تولید آن نظارت دارد. بنابراین، وقتی چوب ترمووود را از ما خریداری می کنید، می دانید که یک محصول با کیفیت اصلی تهیه می کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.