ورق کامپوزیت ضدحریق در نما

5/5 - (1 امتیاز)

ورق کامپوزیت ضدحریق در نمای ساختمان

ورق کامپوزیت ضدحریق، شامل دو ورق آلومینیوم و یک هسته جامد میانی است که در برابر آتش مقاوم است و منحصراً توسعه یافته است تا معماران و طراحان بتوانند الزامات عملکرد آتش را که توسط ساختمان بین المللی تنظیم شده است، برآورده کنند.

خواص و مزایای اثبات شده ورق کامپوزیت ضدحریق شامل : صافی و استحکام، شکل پذیری، ماندگاری، سهولت ساختن، قابلیت سوراخ شدن، دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و … میباشد.ورق کامپوزیت ضدحریق کاربردهای فراوانی مانند : نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، روکش ستون، سایبان، تابلوهای فروشگاه ها و … را فراهم می کند.همچنین به معماران اجازه می دهد ضمن رعایت استانداردها طرح هایی الهام بخش، خلاقانه و مبتکرانه ارائه دهند.

مجموعه آنودایز شده ورق کامپوزیت ضدحریق دوام و مقاومت در برابر سایش را به دلیل لایه محافظ، شفاف اکسید آلومینیوم تشکیل شده در فرآیند آندایزاسیون، افزایش می دهد. Anodized Collection وضوح ذاتی و زیبایی آلومینیوم را برجسته می کند.

روکش های آپارتمانی : آنچه شما باید بدانید

در چند وقت اخیر، چندین مورد از آتش سوزی های روکش آپارتمان در سراسر جهان رخ داده است. این موضوع مهم را در کانون توجه قرار داده است، و بسیار مهم است که بدانید در آپارتمان زندگی می کنید، مانند اکثر ساکنان شهر.

در استرالیا، مقررات دقیق روکش کاری اکنون وارد عمل شده است.نیو ساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند اعلام کرده اند که استفاده از مواد روکش قابل اشتعال مانند پلیمرها در صفحات کامپوزیت آلومینیوم کاملاً ممنوع است.
سازندگان و مالکان ساختمان ها از این مسئله آگاهی بیشتری پیدا کرده اند و بازرسی استرالیا برای شناسایی این مسائل در سطح کشور ادامه دارد، اما در این بین برای حفظ امنیت آپارتمان خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

جزئیات روکش آپارتمان

اول از همه، مهم است که بدانید روکش آپارتمان چیست و نقش آن در ساخت هر ساختمان چیست. تمام ساختمان ها، صرف نظر از اینکه چند طبقه هستند، به نوعی روکش فلزی خواهند داشت. استفاده اصلی از روکش های آپارتمان تهیه عایق حرارتی و مقاومت در برابر آب و هوا است.استفاده ثانویه از روکش های آپارتمان به عنوان ابزاری برای زیبا سازی ساختمان ها از نظر ظاهری میباشد.

روکش ها می توانند از طیف وسیعی از مواد از جمله چوب، فلز، آجر و… ساخته شوند. علاوه بر این، این روزها معمول است که روکش ها از مواد کامپوزیت ساخته می شوند. ترکیبات مختلفی از مواد از جمله آلومینیوم، چوب، سیمان  الیاف گندم و حتی پلی استایرن بازیافتی میباشد.

روکش قابل احتراق چیست؟

مواد روکش، خود عامل اصلی آتش سوزی روکش آپارتمان است.موادی مانند آجر، سیمان، فولاد، آلومینیوم و چوب بازیافت شده در برابر آتش بسیار مقاوم هستند، بنابراین اگر روکش های آپارتمان شما از این مواد ساخته شده است دیگر نگران نباشید. متأسفانه مشخص شد که روکش های قابل اشتعالی که در آتش سوزی های اخیر روکش آپارتمان ها به آتش کشیده شده اند از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند که مخلوطی از مواد به ویژه قابل احتراق ساخته اند. روکش کامپوزیت از یک لایه نازک از مواد ساخته شده است که به عنوان یک هسته عمل می کند، که بین ورق های آلومینیوم قرار دارد. ورق کامپوزیت آلومینیوم با هسته های پلی اتیلن عامل اصلی در آتش سوزی های اخیر آپارتمان ها هستند، زیرا پلی اتیلن نوعی پلیمر است که بسیار قابل اشتعال است.

علاوه بر مواد نمای ساختمان، عامل دیگری که باعث آتش سوزی روکش آپارتمان می شود نحوه ساخت آن است. اگر هسته قابل احتراق باشد، آلومینیوم حاوی گرما باعث افزایش گرمای کل پانل می شود.این به نوبه خود باعث ذوب شدن مواد هسته ای می شود و باعث می شود آتش به سمت پایین جریان یابد.حفره های بین صفحه روکش و دیواره های ساختمان، دود و آتش را به سمت بالا پخش می کند.در همین حال، ورق های آلومینیومی ساید بای ساید آتش را به صورت پهلو هدایت می کنند. آتش سوزی از این طریق به سرعت در کل ساختمان گسترش می یابد.

[aparat id=’NyMrA’]

از کجا می دانید آپارتمان شما روکش ایمنی دارد؟

بسته به مالک بودن یا مستاجر بودن، می توانید با مدیر اجاره یا شرکت مالکین خود صحبت کنید تا بفهمید که آیا روکش آپارتمان شما ممیزی شده است یا خیر و اگر نتیجه گرفته است، نتایج را بخواهید. اگر مشخص شد که ساختمان شما هنوز ممیزی نشده است، می توانید از آنها بخواهید که اسناد ساختمانی از جمله پروانه ها و نقشه ها را از شورای محلی خود درخواست کنند، زیرا این امر می تواند اطلاعات بیشتری در مورد مصالح ساختمانی مورد استفاده در مجموعه آپارتمان شما فراهم کند.

آینده روکش آپارتمان چیست؟

گزینه های زیادی وجود دارد که گزینه های مختلفی برای روکش ایمن آپارتمان در اختیار سازندگان قرار می دهد. بدیهی است که به طور سنتی مواد مقاوم در برابر آتش همیشه گزینه خوبی هستند و این شامل آجر، سیمان، فولاد، آلومینیوم و الوارهای بازیافتی است. علاوه بر این گزینه، ورق های آلومینیوم هنوز هم می توانند یک گزینه مقرون به صرفه و سبک باشند، به شرطی که شامل هسته پلیمری نباشد. یک گزینه ضد آتش در این مورد ورق های آلومینیومی با هسته لانه زنبوری آلومینیومی (ورق کامپوزیت لانه زنبوری) خواهد بود.

یکی دیگر از گزینه های عالی دیوارهای سبز است. زیرا یک دیوار سبز خوب محافظت شده در برابر آتش سوزی و همچنین از نظر زیبایی نیز دلپذیر است.از آنجا که حفظ یک دیوار سبز زنده می تواند گزینه ای پر هزینه باشد، دیوارهای سبز مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب هستند. Designer Plants اخیراً طیف جدیدی از دیوارهای سبز آزمایش شده با آتش را منتشر کرده است، نسل جدیدی از سبزه که به “انتخاب” معروف است.این گیاهان مصنوعی به طور مستقل از نظر آتش سوزی و احتراق مورد آزمایش قرار گرفته اند.

ورق کامپوزیت ضدحریق در نما
دیوار سبز

چک لیست ایمنی در برابر آتش

صرف نظر از موادی که در روکش های آپارتمان شما استفاده می شود، مهم است که در پیشگیری از آتش سوزی مهارت کافی داشته باشید تا در صورت آتش سوزی بتوانید از آمادگی بالایی برخوردار باشید.
در اینجا یک چک لیست وجود دارد که می توانید به عنوان راهنما برای محافظت در برابر آتش سوزی استفاده کنید :
با طرح فرار از آتش ساختمان خود آشنا شوید. می توانید یک نسخه از شرکت مالک خود را درخواست کنید. بدانید که نزدیکترین محل آتش سوزی، پله های آتش نشانی و تجهیزات اطفا حریق در کف شما قرار دارد.
برای خود و هر کسی که با شما زندگی می کند یک طرح فرار از آتش بسازید. همیشه یک برنامه B را نیز در سر داشته باشید.
یک مکان ملاقات امن از قبل تنظیم شده نیز باید در برنامه گنجانده شود. این طرح را به طور دوره ای دنبال کنید تا مطمئن شوید همه از کارهایی که در صورت آتش سوزی باید انجام دهند آگاه هستند.
هشدارهای دود را در آپارتمان خود ماهانه امتحان کنید و مرتباً آنها را تمیز کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار ردیاب ها را مسدود نمی کند.هشدارهای دود می توانند با هشدار کافی برای عملی کردن برنامه فرار، زندگی شما را نجات دهند.
یک کپسول آتش نشانی در آپارتمان یا خانه خود نگهداری کنید تا در هنگام آتش سوزی از آن کمک بگیرید.
همیشه راه های فرار و تجهیزات اطفاء حریق را حفظ کنید و تمام وسایل اطفاء حریق را از انسداد دور نگه دارید.هرگز وسایل را در کمدهای تجهیزات آتش نشانی یا هرجای دیگر که ممکن است حمل آنها در شرایط اضطراری دشوار باشد، ذخیره نکنید.
از شفاف بودن کامل راهروها و راه پله ها اطمینان حاصل کنید، زیرا این امر می تواند مسیر فرار شما را مسدود کرده و همچنین کار را برای آتش نشانان دشوار و خطرناک کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ورق کامپوزیت نسوز به مقاله ورق کامپوزیت ضدحریق مراجعه کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو ضدحریق (کندسوز) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.