تماس با پشتیبانی

۹۱۰۱۸۰۱۸ - ۰۲۱

پشتیبانی ایمیل

kiancogroup@gmail.com

آموزش گام به گام نصب ترمووال

آموزش نصب ترمووال mdf، چوبی و PVC
5/5 - (3 امتیاز)

ترمووال ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین پوشش های دیوار، به دلیل زیبایی، تنوع طرح و رنگ و همچنین عایق حرارتی و صوتی بودنشان، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی پیدا کرده اند. این دیوارپوش ها برخلاف سایر متریال هایی که برای پوشش دیوارها استفاده می‌شوند، قابلیت نصب آسان دارند و شاید بتوان گفت این یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن هاست!

در این مقاله به صورت گام به گام، روش های نصب ترمووال چوبی،MDF  و PVC را آموزش داده ایم تا شما بتوانید به راحتی و بدون نیاز به نصاب حرفه‌ای، دکوراسیون منزل خود را متحول کنید.

روش های متداول نصب ترمووال

به طور کلی برای نصب انواع دیوارپوش های ترمووال 3 روش وجود دارد؛

  • نصب با چسب (چسب آکواریوم ، چسب پلی اورتان)
  • نصب به روش پیچ‌کاری
  • نصب با روش استپ میخ (نصب ترمووال با این روش نیازمند ابزارهای حرفه‌ای مثل میخکوب بادی و مهارت کار با این ابزارهاست، در نتیجه فقط توسط نصاب انجام می‌شود و آموزش آن در این مقاله جایی ندارد.)

جدول مقایسه روش های نصب ترمووال با چسب و پیچ

ویژگی

نصب با چسب

نصب با پیچ

آماده سازی سطح

تمیز کردن و صاف کردن سطح

تمیز کردن و صاف کردن سطح

علامتگذاری نقاط پیچ کاری

ابزارهای مورد نیاز

چسب مخصوص

تفنگی چسب

متر

خطکش

ابزار برش

متر

خطکش

ابزار برش

مداد

دریل پیچ گوشتی برقی

سرعت نصب

بالا

متوسط

نیاز به مهارت

کم

متوسط

ظاهر نهایی

یکدست و بدون سوراخ

وجود سوراخ کوچک در محل پیچ ها

مناسب برای

سطوح چسبنده مثل کاشی و سرامیک

ترمووال های سبک

سطوح غیرچسبنده مثل گچ

ترمووال های سنگین

دوام

خوب (به شرط استفاده از چسب باکیفیت)

بسیار بالا

هزینهکم

متوسط

نصب ترمووال با چسب

 

 

نصب ترمووال با چسب بی شک آسان‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای نصب این دیوارپوش است که برای اجرای انواع ترمووال های چوبی، ام دی اف و PVC نمد دار نیز کاربرد دارد. بنابراین شما می‌توانید حتی بدون داشتن مهارت هم پنل های چوبی را با این روش روی دیوار و ستون نصب کنید. فقط کافیست پس از اندازه گیری و برش متریال، دیوار را به چسب آغشته کرده و سپس پنل را روی آن بچسبانید. (شیوه نصب و اجرای پنل های ترمووال با استفاده از چسب، به صورت مرحله به مرحله در ویدیوی بالا آموزش داده شده است.)

✅ چسب آکواریوم و چسب پلی اورتان بهترین چسب برای ترمووال هستند. نصاب های ما برای نصب ترمووال روی کاشی و سطوح مشابه، از چسب پلی اورتان و برای نصب ترمووال روی درب و سطوحی که چسبندگی کمی دارند از چسب آکواریوم استفاده می‌کنند.

نصب ترمووال با پیچ

 

 

نصب با پیچ یا همان روش پیچ‌کاری، از دیگر روش های نصب انواع ترمووال است. این روش نسبت به روش قبلی استحکام بیشتری دارد و در نتیجه برای نصب ترمووال روی دیوار، ستون و سطوحی که چسبندگی پایین دارند، توصیه می‌شود.

نحوه نصب ترمووال روی دیوار با استفاده از پیچ، همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، به این شکل است که پس از اندازه گیری و در صورت نیاز برش پنل ها می‌بایست 5 پیچ با اندازه مناسب (بسته به ضخامت و جنس دیوار) به صورت ردیف های 3 تایی روی پنل قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی برقی آن ها را روی دیوار محکم کنید.

✅ نصب دیوارپوش های ترمووال با روش پیچ‌کاری تقریبا شبیه به روش استپ میخ است. منتهی در شیوه استپ میخ ابتدا پنل ها روی دیوار چسبانده شده و سپس به وسیله میخ و دستگاه میخکوب بادی، نصب می‌شوند.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، نصب پنل های ترمووال کار دشواری نیست! ما هم سعی کردیم با استفاده از ویدیو و توضیحات متنی، روش های آسان این دیوارپوش را آموزش دهیم. ولی با این حال اگر وقت کافی برای انجام این کار را ندارید یا می‌خواهید بدون دردسر و در زمانی کوتاه، کار تمیز و زیبا تحویل بگیرید می‌توانید با شماره 91018018 – 021 در تماس باشید و کار نصب را به نصاب های حرفه‌ای گروه تجاری معماری کیان بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *