تماس با پشتیبانی

۹۱۰۱۸۰۱۸ - ۰۲۱

پشتیبانی ایمیل

kiancogroup@gmail.com

قیمت ترمووود و عوامل موثر بر آن

قیمت چوب ترمووود
Rate this post

عوامل موثر بر قیمت چوب ترمو

فرایند ترمو یک صنعت منحصر به فرد است، که ترکیب ابعادی چوب را تغییر داده و متریالی میسازد که از نظر عملکردی و بصری در طیف وسیعی از بازارهای مسکونی و تجاری موفق است.

چوب ترمو یا ترمووود با عملیات حرارتی تیمار کاج و صنوبر فنلاندی در دمای بیش از 200 درجه سانتیگراد تولید می شود.در طی عملیات حرارتی، تغییرات شیمیایی و ساختاری در چوب اتفاق می افتد که برخی از خصوصیات اساسی آن را تغییر داده و بهبود می بخشد.محصول بدست آمده یک الوار با دوام و پایدار است و متریالی ایده آل برای پوشش در مناطق در معرض مانند نمای ساختمان است.گرما و بخار زیاد جایگزین مواد شیمیایی می شود تا اساساً ساختار سلول چوب را اصلاح کند.

فرآیند تولید چوب ترمو (پردازش حرارتی) از نظر بهداشتی تمیز و سازگار با محیط زیست است.در دمای بین 170 تا 230 درجه سانتیگراد تحت تأثیر هوای گرم و بخار و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود.

فرآیند تولید چوب ترمووود بر ویژگی مشخص هر چوبی که تحت آن قرار دارد تأکید می کند.با تغییر طول فرآیند می توان به چوب تناژهای مختلفی از قهوه ای داد.نتیجه چنین فرآوری این است که مواد به یکنواختی در سراسر چوب دست می یابند،رنگ آن تیره تر و مقاومت بیشتری در برابر آب و هوا می یابد و در برابر پوسیدگی مقاوم می شوند.چوب ترمو شده نسبت به چوب طبیعی تیره تر میباشد.در برابر صوت عایق است، از تغییر شکل رطوبت کمتری رنج می برد و پایدارتر است.رطوبت تعادل تا 50٪ کمتر از چوب طبیعی است، که باعث می شود چوب با فرآیند حرارتی گزینه بهتری برای استفاده در شرایط بیرونی و نمای ساختمان باشد.در شرایط خارج از منزل در معرض اشعه ماورا بنفش، چوب های فرآوری شده حرارتی بدون استفاده از ویژگی های ضد آب و هوا، به طور طبیعی و به زیبایی خاکستری نقره ای می شوند.اگر می خواهید از این کار جلوگیری کنید، می توانید از هر گونه روغن محافظ UV یا شفاف روی چوب استفاده کنید.

قیمت چوب ترمو
قیمت چوب ترمووود

روکش چوبی ظاهر خانه های مسکونی، ساختمان های تجاری و … را جذاب و دلپذیر قلمداد می کند.روکش نمای چوبی متنوع و خلاقانه است و همچنین مقرون به صرفه است و به افزایش ارزش دارایی فرد کمک می کند.
روکش ترمووود جلوه ای طبیعی به ساختمان می بخشد، همچنین نصب آن نیز آسان است زیرا از وزن کمی برخوردار است. آنها کاملا انعطاف پذیر و در عین حال مستحکم نیز هستند.این ویژگی ها بیان می کند که روکش های نمای ترموود کاملاً مقاوم و پایدار هستند.
روکش نما چوب کاج ترمو معمول و مورد تقاضا بوده است.اقتصادی، زیست محیطی و رنگ آمیزی آن با هر رنگی آسان است.

چرا چوب ترمووود ؟؟

چرا؟
چوب با حرارت پایداری ابعاد را با 30 تا 50 درصد بهبود می بخشد. از چوب در برابر پوسیدگی و قارچ محافظت می کند.همچنین در برابر حشرات مقاوم میگردد.چوب به رنگ قهوه ای گرم تبدیل میشود.فرایند ترمو بدون استفاده از مواد شیمیایی یا سموم شیمیایی درمان می شود. اثر عایق حرارتی را با 5 تا 15 درصد بهبود می بخشد.

چرا چوب ترمو
چرا چوب ترموود
چگونه؟
عملیات حرارتی سلولز و سایر مواد چوبی را با حرارت دادن آن به 160 تا 230 درجه سانتیگراد در یک فرآیند باز یا بسته یا بدون فشار یا با فشار بخار از بین می برد. بعضی از فرایندها از خلا استفاده می کنند تا از سوختن گیاه و چوب جلوگیری کنند. تصفیه آب گرمایی مولدروپ در فرآیند بسته از خلا و فشار بخار بالا استفاده می کند.
چگونه چوب ترمو بدست می اید
چگونگی فرآیند ترمو

قیمت چوب ترمووود و عوامل موثر بر آن

چوب ترمو امروزه بسیار رواج یافته و مناسب استفاده در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی و … می باشد.چوب ترمووود فنلاندی محصول وارداتی از کشور فنلاند میباشد.

امروزه قیمت چوب ترمو دارای نواساناتی است که چند مورد از آن را مختصرا شرح خواهیم داد :
مورد اول تحریم ها میباشد.متاسفانه به دلیل برخی مسائل کشور ما در برابر واردات بسیاری از کالاها تحریم شده و امکان واردات و رفع نیاز را نمیتوانیم داشته باشیم.در پی این تحریم ها موجودی کمپانی ها رو به کاهش است و رفع نیاز کاربران امکان پذیر نمیباشد.
مورد دوم نوسانات قیمت ارز، قیمت یورو و قیمت دلار میباشد.متاسفانه امروزه در کشور ما قیمت ها ثبات نداشته و همین بی ثباتی باعث عدم ثبات قیمت محصولات شده است.افزایش و کاهش قیمت ها تاثیر مستقیم بر قیمت کالاها دارد و باعث کاهش خرید کاربران میشود.
مورد سوم بیماری کووید 19 میباشد.ویروس کرونا مدتی است که جهان را در برگرفته و یکی از دلایل اثر گذار بر قیمت چوب ترمو میباشد.ویروس کرونا عاملی است که بر همه مسائل اقتصادی، واردات، صادرات و … تاثیر بسزایی داشته است.کووید 19 باعث عدم واردات چوب ترمووود شده و عرضه و تقاضا را دچار بحران کرده است.

ویروس-کرونا و تاثیر در صنعت ساختمان
ویروس کرونا و تاثیر در صنعت ساختمان

برای اطلاع از قیمت چوب ترمو ارزان لطفا به منوی لیست قیمت چوب ترمو مراجعه کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.