تماس با پشتیبانی

۹۱۰۱۸۰۱۸ - ۰۲۱

پشتیبانی ایمیل

kiancogroup@gmail.com

کابینت وکیوم یا هایگلاس؟ کدام برای شما بهتر است؟

تفاوت کابینت وکیوم و های گلاس
5/5 - (4 امتیاز)

در دنیای طراحی داخلی آشپزخانه، انتخاب نوع کابینت یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید گرفته شود. کابینت وکیوم (ممبران) و های گلاس دو مدل از انواع کابینت های بسیار محبوب و پرکاربرد هستند. هر کدام از این کابینت ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. از همین رو ما تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی به بررسی تفاوت کابینت وکیوم و های گلاس بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

قیمت کابینت ام دی اف

کابینت وکیوم (ممبران) چیست؟

کابینت وکیوم که در اصل با نام ممبران شناخته می‌شود، یکی از انواع کابینت های ام دی اف است که مغزی آن از جنس MDF بوده و روکشی از جنس PVC دارد. این روکش پس از برش صفحات ام دی اف در ابعاد مورد نظر و ایجاد طرح های از پیش تعیین شده بر روی آن، توسط دستگاه وکیوم روی این صفحات چسبانده می‌شود. پس اصلی‌ترین وجه تمایز این مدل کابینت با سایر مدل ها از جمله کابینت هایگلاس، تفاوت در جنس و شیوه روکش کردن آن است.

مزایای کابینت ممبران

  • ظاهر زیبا و متنوع؛ قابلیت اجرای طرح های متنوع و امکان برش به اشکال مختلف از مهمترین مزایای کابینت های وکیوم به حساب می‌آید. از طرفی تنوع رنگی ورق های PVC نیز باعث شده اند تا این کابینت در هر رنگی قابل تولید باشد.
  • مقاومت در برابر رطوبت؛ ورق PVC که کل مغزی MDF به وسیله آن پوشانده می‌شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد و در نتیجه باعث افزایش مقاومت کابینت ها در مقابل آب و رطوبت می‌شود.
  • مقاومت در برابر حرارت؛ ورق PVC همچنین در برابر حرارت نیز مقاوم است و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت ملایم، دچار تغییر شکل نمی‌شود. بنابراین برای استفاده در آشپزخانه گزینه مناسبی است.

✅ توجه داشته باشید که تمام کابینت های ام دی اف ضعف استحکام و پایداری ابعاد در برابر رطوبت و حرارت را دارند. ولی در این میان کابینت های وکیوم نسبت به مدل های دیگر مثل های گلاس، مقاوم‌تر هستند.

معایب کابینت ممبران

  • حساس نسبت به خط و خش؛ کابینت های وکیوم در مقابل خط و خش حساس هستند و برخورد اجسام نوک تیز ممکن است باعث ایجاد خش روی سطح آن ها شود.
  • قیمت نسبتا بالا؛ از دیگر عیوب کابینت ممبران نسبت به کابینت های گلاس، قیمت بالای این مدل کابینت است. البته با مقایسه این دو مدل کابینت با یکدیگر متوجه خواهید شد که کابینت های ممبران پرکارتر است و پروسه ساخت طولانی‌تری دارد، به همین خاطر هم با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد!

کابینت ممبران بخریم یا هایگلاس؟

کابینت های گلاس و خصوصیات آن

کابینت هایگلاس از دیگر انواع کابینت های آشپزخانه با مغزی ام دی اف است که یک طرف آن با لایه‌ای براق و شفاف به اسم پلکسی گلاس، روکش می‌شود. این مدل کابینت به صورت آماده (روکش شده) تهیه می‌شود و به همین خاطر طراحی آن با دستگاه CNC عملا امکان‌پذیر نیست!  اما خب صفحات هایگلاس موجود در بازار تنوع رنگی بالا و سبکی مدرن و زیبا دارند و بی شک پس از اجرا، جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما می‌بخشند.

مزایای کابینت هایگلاس

  • ظاهر مدرن و لوکس؛ یکی از مهمترین مزایای کابینت های گلاس که از دلایل اصلی محبوبیت آن نیز به شمار می‌رود، ظاهر براق و درخشان آن است که به آشپزخانه روح می‌بخشد.
  • سهولت در تمیز کردن؛ با دقت در تصاویر کابینت های هایگلاس متوجه خواهید شد که این مدل کابینت برخلاف مدل وکیوم، سطحی صاف و یکدست دارد. در نتیجه شما می‌توانید راحت و سریع سطح آن را تمیز کنید.
  • قیمت مناسب؛ کابینت های گلاس، جزو کابینت های ام دی اف ارزان قیمت محسوب می‌شود. در حالی که از لحاظ زیبایی و مقاومت، تقریبا با سایر مدل ها برابری می‌کند! به همین دلیل هم است که این روزها اکثر خانواده ها این مدل را انتخاب می‌کنند.

معایب کابینت هایگلاس

  • نشان دادن اثر انگشت؛ سطح براق کابینت های های گلاس به راحتی اثر انگشت و لکه را نشان می‌دهد و نیاز به تمیز کردن مداوم دارد.
  • حساسیت به ضربه؛ از دیگر عیوب این مدل کابینت، می‌توان به حساسیت آن به ضربه و امکان تغییر شکل یا شکستگی در صورت برخورد اجسام سنگین اشاره کرد.
  • حساس به رطوبت؛ هایگلاس به اندازه پی وی سی، در برابر رطوبت مقاوم نیست و در صورت عدم مراقب و قرار گرفتن در معرض رطوبت ممکن است دچار تغییر شکل شود.

فرق کابینت های گلاس با وکیوم

کدام را انتخاب کنیم؟!

ما سعی کردیم با معرفی و بیان مزایا و معایب هر دو مدل کابینت وکیوم و های گلاس، شما را برای داشتن انتخابی بهتر راهنمایی کنیم. ولی اگر هنوز هم مردد هستید، باید بدانید که انتخاب بین این دو کابینت یا هر مدل دیگری در ابتدا به سلیقه و میزان بودجه شما، پس از آن به سبک خانه و آشپزخانه‌تان بستگی دارد! چرا که کابینت ممبران سبک کلاسیک دارد و مسلما برای خانه هایی با سبک مدرن چندان مناسب نیست، در حالی که کابینت هایگلاس به سبک مدرن اجرا می‌شود و اگر خانه‌ای مدرن دارید، این مدل بهترین انتخاب برای شماست.

ممبران یا هایگلاس؟

در آخر برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین گزینه، می‌توانید از طریق شماره 09120886200 با کارشناس دکوراسیون داخلی گروه تجاری معماری کیان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *