تماس با پشتیبانی

۹۱۰۱۸۰۱۸ - ۰۲۱

پشتیبانی ایمیل

kiancogroup@gmail.com

استفاده از ترموود در آشپزخانه

استفاده از ترموود در آشپزخانه
5/5 - (6 امتیاز)

ترموود نوعی چوب فرآوری شده است که به عنوان یکی از متریال های نوین در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها، به ویژه آشپزخانه ها جایگاهی ویژه دارد. این متریال بخاطر ویژگی های منحصر به فرد و ظاهر زیبایش توانسته نظر بسیاری از معماران، طراحان داخلی و صاحب خانه ها را به خود جلب کند. ما در یک مقاله جداگانه کاربرد چوب ترمو را در صنعت ساختمان سازی بررسی کرده ایم و اکنون قصد داریم درباره کاربرد و استفاده از ترموود در آشپزخانه صحبت کنیم.

برای اطلاع از قیمت چوب ترمو، دریافت مشاوره رایگان و خرید می‌توانید با شماره 91018018 تماس بگیرید.

موارد استفاده از ترموود در آشپزخانه

چوب ترمو جزو معدود متریال هایی است که در طراحی آشپزخانه و مطبخ (آشپزخانه کثیف) استفاده های فراوان دارد. اما بیشترین موارد استفاده از چوب ترمو در آشپزخانه عبارتند از؛

ساخت کابینت چوبی

همانطور که می‌دانید کابینت های چوبی این روزها خیلی ترند و روی بورس هستند و تقریبا در تمام خانه ها از آن ها استفاده می‌شود. کابینت های چوبی را می‌توان با انواع مختلف چوب اعم از MDF، فیبر و … ساخت اما در این میان مقاومت بالای ترموود در برابر حرارت، رطوبت و ضربه باعث شده تا بهترین نوع چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه باشد.

این گونه چوبی همچنین با تنوع رنگی بالا و قابلیت رنگ‌پذیری که دارد به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کابینت هایی مطابق سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. ساخت کابینت آشپزخانه با ترموود مزایای دیگری مثل قابلیت تعمیر آسان، قابلیت شستشو، استحکام بالا هم دارد. از طرفی استفاده از این نوع چوب به نفع کابینت سازها هم هست! چون بر روی کابینت های ساخته شده از چوب ترمو می‌توان هر جنس و هر مدل یراق آلاتی نصب کرد.

ساخت کابینت با ترموود

ساخت کانتر آشپزخانه

بدون شک کانتر از پرکاربردترین قسمت ها در آشپزخانه است که از قضا در معرض آسیب هم قرار دارد، چون بیشتر اعضای خانواده کارهایی مثل خرد کرد و مخلوط کردن مواد در حین پخت غذا را روی آن انجام می‌دهند یا حتی ممکن است اجسام داغ را روی آن قرار دهند! ترموود به دلیل مقاومت و استحکامی که در برابر ضربه و اجسام تیز دارد و از طرفی بخاطر خاصیت ضد میکروب و تمیز شوندگی آسانش، قطعا ایده‌آل ترین متریال برای ساخت کانتر محسوب می‌شود. شما می‌توانید بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل و آشپزخانه‌تان از کانترهای ترموود صاف یا دارای طرح های برجسته استفاده کنید و از ظاهر زیبای قلب خانه لذت ببرید.

ساخت کانتر آشپزخانه با ترموود

دیوارپوش

از دیگر موارد استفاده ترموود در آشپزخانه، نصب آن به صورت افقی و عمودی بر روی دیوارهاست. اگر هم تمام دیوارهای آشپزخانه شما با کابینت پوشانده شده، می‌توانید فقط در فضای بین کابینت ها این متریال را نصب کرده و به این ترتیب فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید.

استفاده از دیوارپوش ترموود در آشپزخانه

✅ شما می‌توانید بجای پوشاندن دیوارهای آشپزخانه با چوب ترمو، از ترمووال که نوعی دیوارپوش ساخته شده از این چوب می‌باشد هم استفاده کنید و به این ترتیب آشپزخانه‌ای با ظاهر مدرن داشته باشید.


 قیمت ترمووال


نصب چوب ترمو در سقف آشپزخانه

چوب های ترموود علاوه بر دیوارها، در سقف آشپزخانه هم قابل نصب هستند و شما می‌توانید آن ها را به صورت صاف و یکپارچه یا با ایجاد اشکال هندسی و طرح های گوناگون روی سقف نصب کنید. سقف کار شده با ترموود دو مزیت خیلی ویژه نسبت به سقف های کاذب، کناف، سقف گچی معمولی و … دارد که عبارتند از؛

  1. استفاده از ترموود در سقف آشپزخانه می‌تواند نورپردازی محیط را به طرز چشمگیری ارتقا دهد. در این نوع سقف شما می‌توانید از نورهای مخفی و سایر نورپردازی های جدید را در کنار هم داشته باشید و دقیقا همان ایده‌ای که در ذهن دارید را بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید.
  2. این نوع چوب همانطور که گفتیم مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. در نتیجه با وجود آن شما دیگر نگران خرابی سقف بخاطر رطوبت دهی یا تعریق ناشی از تفاوت دما که جزو اتفاقات شایع خانه های ویلایی در فصول سرد سال است، نخواهید بود.

نصب چوب ترمو در سقف؛ استفاده از ترموود در آشپزخانه

کفپوش

حتما تاکنون بارها نام پارکت را شنیده اید و آن را از نزدیک مشاهده کرده اید و از مزایای آن در مقایسه با سرامیک آگاهی دارید. جالب است بدانید زیبایی ظاهری و مزایای دیگر پارکت ها بخاطر بکار رفتن چوب در ترکیباتشان است. حالا ببینید اگر مستقیما از خودِ چوب ترمو که بدون شک بهترین و مرغوب‌ترین چوب موجود در بازار است استفاده کنید، چه خواهد شد و از چه مزایایی بهره‌مند خواهید شد!

استفاده از ترموود در آشپزخانه؛ کفپوش

✅ تایل ترموود که نوعی کفپوش ساخته شده از چوب ترمو می‌باشد هم برای کف آشپزخانه گزینه مناسبی است. این مدل تایل تمامی مزایای چوب اعم از مقاومت و استحکام بالا، قابلیت شستشو، مقاومت در برابر حرارت را دارد و علاوه بر آن به راحتی نصب می‌شود.


قیمت تایل ترموود


مزایای استفاده از ترموود در آشپزخانه

بعضی از افراد گمان می‌کنند که نصب چوب ترمو و از استفاده از آن برای ساخت قسمت های گفته شده در آشپزخانه فقط جنبه زیبایی دارد. اما همانطور که با مطالعه مطالب بالا متوجه شدید نصب این چوب در آشپزخانه در کنار زیبایی و جذابیت بصری که به این فضا می‌بخشد مزایای دیگری هم دارد!

از جمله مهمترین مزایای استفاده از چوب ترمو در آشپزخانه و مطبخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

✅ ترموود در برابر حرارت، رطوبت، پوسیدگی، قارچ و حشرات مقاوم بوده و به همین دلیل برای استفاده در محیط پرچالش آشپزخانه که دائما در معرض بخار، رطوبت و حرارت ناشی از پخت و پز قرار دارد، بسیار مناسب است.

✅ این متریال به دلیل ثبات ابعادی بالا، در برابر تغییرات دمایی و نوسانات آب و هوایی شکل خود را حفظ می‌کند و در گذر زمان دچار تاب برداشتن، ترک خوردن و یا تغییر رنگ نمی‌شود.

✅ چوب ترمو به دلیل چگالی بالا، در برابر نفوذ باکتری ها و آلودگی ها مقاوم بوده و به راحتی تمیز می‌شود. این ویژگی، ترموود را به انتخابی ایده‌آل برای حفظ بهداشت محیط آشپزخانه تبدیل می‌کند.

✅ این متریال با داشتن رنگ ها و طرح های طبیعی چوب، گرمی و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد و حس طبیعت را به خانه شما می‌آورد. ترموود با طیف رنگی متنوع خود، به راحتی با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ می‌شود و فضایی دلنشین و چشم نواز خلق می‌کند.

سخن پایانی

تمام تلاش ما از تالیف این مقاله این بود که ایده هایی برای استفاده از ترموود در آشپزخانه ارائه دهیم. امیدواریم با کمک مطالب و تصاویر ارائه شده بتوانید با استفاده از چوب ترمو آشپزخانه‌ای گرم و صمیمی طراحی کنید و تا سالیان سال از مزایای این متریال بهره ببرید. فقط بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید؛

  • برای انتخاب ترموود مناسب باید حتما با متخصص مشورت کنید.
  • حتما از چوب باکیفیت و با ضخامت مناسب استفاده کنید.
  • نصب این متریال را به افراد متخصص بسپارید.
  • و در آخر این که از مواد شیمیایی برای شستشو و تمیز کردن این متریال استفاده نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *