چوب ترموود و فرآیند تولید آن

چوب ترمو
Rate this post

چوب ترمووود و فرآیند تولید آن

چوب ترمووود متریالی است که کاملا طبیعی است و هیچگونه ماده شیمیایی در آن وجود ندارد، به همین دلیل طراحان و معماران در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان ها از آن بهره مند میشوند.

چوب ترمو و فرآیند تولید آن را می توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد : 

1. افزایش دما و کوره با استفاده از گرما و بخار با سرعت تقریبی 100 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. پس از آن دما به طور پیوسته به 130 درجه سانتیگراد میرسد که در این مدت درجه حرارت خشک شدن افزایش یافته و رطوبت موجود در چوب تقریباً به صفر می رسد. 

2. پس از خشک شدن دمای داخل کوره افزایش می یابد.بسته به کاربرد استفاده نهایی چوب ترمووود،دما بین 190 درجه سانتیگراد (Thermo-S) و 212 درجه سانتیگراد (Thermo-D) است. پس از رسیدن به سطح هدف، دما برای 2 الی 3 ساعت ثابت می ماند.

3. مرحله آخر کاهش دما با استفاده از سیستم های اسپری آب و خنک کننده و تهویه مطبوع است .

ویژگی های اصلی چوب ترمووود :

تعادل رطوبت

فرآیند ترمو منجر به کاهش قابل توجه رطوبت می شود.

 ثبات ابعاد

در نتیجه فرآیند ترمووود، پایداری چوب های نرم مانند کاج و صنوبر می تواند به میزان قابل توجهی بهبود یابد.
چوب ترمو وود بعد از فرآیند ترمو دوام قابل توجهی در برابر حمله قارچ ها و موریانه ها به دست می آورد.

ظاهر و هوازدگی

چوب ترموود ظاهری جذاب قهوه ای طلایی دارد.چوب ترمو اگر بدون هیچ گونه کاری باقی بماند پوشش سطح شروع به خاکستری شدن خواهد کرد. همچنین اگر در معرض آب و هوا (اشعه ماوراء بنفش، برف و باران) قرار بگیرد در مدت زمان کوتاهی، ظاهر آن تغییر میکند.

چوب ترمو قابل رنگ کردن است و دارای رنگ های متفاوتی می باشد، میتوان توسط آن محیط و پروژه مورد نظر را جذاب تر و زیباتر کرد.

شست و شو

از آنجا که در طی فرآیند ترمووود هیچ ماده ای اضافه نمی شود، هیچگونه شستشوی شیمیایی رخ نمی دهد.علاوه بر این که رزین در طی فرایند از بین می رود. 

فرایند ترمو
فرایند ترمو
 حمل و ذخیره سازی

چوب ترمو وود باید در جای خشک نگهداری شود.برای جلوگیری از اعوجاج، بسته ها باید صاف و دارای تکیه گاه کافی بین آن ها باشند. هنگامی که بسته های ترمووود با جرثقیل یا لیفتراک برداشته می شوند، چنگال ها را باید تا حداکثر عرض تنظیم کرد تا امکان توزیع بهتر وزن فراهم شود. قبل از جابجایی بسته ها، از بودن تسمه مناسب برای جلوگیری از آسیب و یا افتادن آنها اطمینان حاصل کنید .چوب ترموود باید با دقت در انبار پوشانده یا ذخیره شود.

چوب ترمو یک محصول طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی به آن افزوده نشده است. چوب ترمووود با شعله کمتری می سوزد (کندسوز است) و به همین دلیل دود کمتری تولید می کند.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.