آشنایی با جدیدترین دیوارپوش های منزل

5/5 - (7 امتیاز)

در دنیای مدرن امروزی، انتخاب دیوارپوش و متریال مناسب برای نما و دکوراسیون داخلی ساختمان، اهمیت بسیار بالایی دارد. دیوارپوش ها به عنوان یکی از اجزای اصلی در طراحی داخلی، نقش مهمی در ایجاد فضای دلنشین و منحصر به فرد ایفا می‌کنند! انتخاب دیوارپوش مناسب قطعا می‌تواند تاثیر چشمگیری بر جلوه بصری فضا داشته و حس و حال خانه را دگرگون سازد.

ما در مقاله “بهترین متریال برای نمای ساختمان” مصالح مناسب جهت استفاده در طراحی نمای ساختمان را معرفی کرده و تمام نکات مربوط به انتخاب آن ها را نیز ذکر کردیم. در این مقاله هم قصد داریم جدیدترین دیوارپوش ها را خدمت شما معرفی کنیم.

دیوارپوش چوبی (ترمووال)

دیوارپوش چوبی که با نام ترمووال شناخته می‌شود، جدیدترین و لوکس‌ترین دیوارپوش است که علاوه بر خانه ها در محیط های اداری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال که از چوب ترمو ساخته می‌شود، به دلیل حس گرم و طبیعی که به فضا می‌بخشد همواره از پرطرفدارترین دیوارپوش ها بوده است. نصب دیوارپوش چوبی ساخته شده از چوب کاج، بامبو و راش می‌تواند جلوه‌ای مدرن و در عین حال کلاسیک به خانه و آشپزخانه شما ببخشد.

برای اطلاع از قیمت و مشاهده انواع ترمووال چوبی عبارت زیر را لمس کنید؛

قیمت ترمووال

 

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش سنگی

بیشتر افراد بر این باورند که سنگ طبیعی فقط برای نما و دیوارهای بیرونی ساختمان مناسب است، در حالی که این پوشش چند سالی است که در کنار سایر متریال ها و دیوارپوش ها برای پوشش دیوارهای داخلی نیز استفاده می‌شود. تمامی سنگ های طبیعی از سنگ مرمر گرفته تا گرانیت، انتخابی بادوام و لوکس برای دیوارهای آشپزخانه و دیگر فضاهای منزل به حساب می‌آیند.

 

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش وینیلی

دیوارپوش وینیلی نوعی پوشش دیوار است که از مواد پلیمری، به طور خاص (PVC پلی وینیل کلراید) ساخته می‌شود. این نوع دیوارپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، آسانی نصب، تنوع زیاد در طرح و رنگ، انعطاف پذیری بالا و نگهداری آسان بسیار محبوب است. دیوارپوش های وینیلی می‌توانند در محیط های مختلفی مانند ادارات، مدارس، بیمارستان ها و سایر فضاهای تجاری مورد استفاده قرار گیرند. این متریال همچنین بهترین انتخاب برای خانه های مدرن و گزینه‌ای مناسب برای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به حساب می‌آید.

 

دیوارپوش وینیلی

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی یا به زبان خودمانی، کاغذ دیواری، از زمان های قدیم برای پوشش دیوارهای خانه استفاده می‌شده و هنوز هم یکی از لوکس‌ترین دیوارپوش ها محسوب می‌شود. این متریال با تنوع بالای طرح و رنگ، قابلیت نصب آسان و قیمت مناسبی که دارد بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال دیوارپوش مقرون به صرفه و در عین حال بادوام و جدید هستند.

 

ترکیب کاغذ دیواری و ترمووال

دیوارپوش متالیک

دیوارپوش های متالیک همان پنل های دارای ظاهر درخشان و فلزی هستند که در خانه هایی با دکوراسیون مدرن، سالن های زیبایی و … به عنوان پوشش بخشی از دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند. این نوع دیوارپوش در انواع گوناگون فلز واقعی، پوشش فلز بر روی پایه های منعطف، ترکیب کاغذ دیواری و وینل در بازار موجود است و شما برحسب سلیقه می‌توانید آن ها را خریداری و نصب کنید.

 

دیوارپوش متالیک

دیوارپوش پلیمری

دیوارپوش پلیمری از دیگر دیوارپوش های جدید است که از مواد پلیمری، مانند پلی وینیل کلراید (PVC) پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP) و سایر پلاستیک ها ساخته می‌شود. این نوع دیوارپوش به دلیل خصوصیات منحصر به فرد مواد پلیمری مانند انعطاف پذیری، مقاومت در برابر آب و رطوبت، دوام بالا و سهولت در نگهداری و تمیز کاری، محبوبیت زیادی دارد. دیوارپوش های پلیمری که جزو جدیدترین دیوارپوش ها هستند در طرح ها و رنگ های متنوعی موجودند و می‌توانند به طراحی داخلی خانه ها، دفاتر کار، فضاهای تجاری و سایر مکان ها جلوه‌ای زیبا و مدرن ببخشند.

 

دیوارپوش پلیمری

ماربل شیت (ورق سنگ مرمر)

نام ماربل شیت را احتمالا بیشتر شما شنیده اید و تصاویر آن را هم در اینترنت بارها مشاهده کرده اید! این متریال که به آن ورق سنگ مرمر نیز گفته می‌شود، پوششی است که برای دیوار یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظاهری شبیه به سنگ مرمر طبیعی دارد. این ورق ها اغلب از مواد پلیمری مانند پلی وینیل کلراید و طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می‌شوند. ماربل شیت ها به دلیل وزن سبک، نصب آسان، مقاومت در برابر آب و رطوبت و قیمت مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به سنگ مرمر طبیعی، برای پروژه های تزئینی در داخل ساختمان ها محبوب هستند. این ورق ها می‌توانند در دکوراسیون داخلی منازل، مکان های تجاری، هتل ها و دیگر فضاها برای ایجاد ظاهری شیک و مدرن استفاده شوند.

 

ترکیب ماربل شیت و ترمووال

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی چند سالی است که به عنوان پوشش برخی از دیوارهای ساختمان های مسکونی استفاده می‌شود ولی به دلیل محبوبیت بالا در میان مردم و تنوع بالای طرح و رنگ و جنسی که دارد، همچنان جزو جدیدترین دیوارپوش های منزل محسوب می‌شود. این نوع دیوارپوش بر اساس جنس به انواع مختلف پلیمری (کامپوزیت)، چوبی، کاغذی و فلزی تقسیم می‌شود که هرکدام از آن ها دارای طرح و رنگ و بافت های گوناگون هستند.

 

دیوارپوش سه بعدی چوبی

 

سخن پایانی

تمام هدف ما از تالیف این مقاله معرفی جدیدترین دیوارپوش ها و کمک به شما عزیزانی بود که به دنبال خرید لوکس‌ترین و مدرن‌ترین دیوارپوش های منزل هستید. حالا برای اطلاع از قیمت متریال های معرفی شده و خرید آن ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *