کاربرد چوب ترمو

کاربرد چوب ترمو
5/5 - (2 امتیاز)

فقط کافیست وقتی در حال پیاده روی در کوچه های شهر، یا در حال رانندگی و عبور از کنار ساختمان های مدرن هستید و یا زمانی که برای رسیدگی به امور مختلف خود به ادارات مراجعه کرده اید، کمی دقت کنید تا متوجه نصب چوب ترمو بر روی دیوارهای داخلی و بیرونی این ساختمان ها شوید! اما کاربرد چوب ترمو تنها به این موارد ختم نمی‌شود و این متریال که در عصر حاضر یکی از متریال های مدرن نما و دکوراسیون داخلی ساختمان ها به شمار می‌رود، استفاده های دیگری هم دارد.
در ادامه این مقاله به طور کامل و مفصل به بررسی کاربرد ترمو وود و همچنین مزایای استفاده از انواع ترموود بجای متریال های قدیمی، پرداخته ایم. پس برای اطلاع از موارد استفاده و کاربرد ترمو چوب، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چوب ترمو یا ترموود چیست؟

چوب ترمو که ممکن است شما آن را با نام های دیگری مثل ترمو چوب یا ترموود بشناسید، در اصل به الوارهایی از چوب درختان کاج و صنوبر یا زبان گنجشک گفته می‌شود که طی فرآیندی خاص با نام ترمو به محصولی مقاوم تبدیل شده اند. این چوب ها در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می‌شوند و باتوجه به ماندگاری و مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و شرایط جوی مختلف دارند در اکثر قسمت های ساختمان ها قابل نصب و استفاده هستند. البته تاثیر قیمت مناسب و زیبایی چوب های ترمو را نیز در استفاده فراوان آن ها در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها نمی‌توان نادیده گرفت!

بررسی کاربرد چوب ترمو در ساختمان سازی

ترموود همانطور که گفته شد امروزه به عنوان یکی از متریال های اصلی در جای جای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی نصب می‌شود و می‌توان گفت یکی از متریال های مورد علاقه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی است. اما باتوجه به این که جزو متریال های جدید به حساب می‌آید، ممکن است شما از کاربردها و موارد استفاده آن بی خبر باشید!

بررسی کاربرد چوب ترمو در ساختمان سازی

کاربرد ترمو وود را می‌توان در دو دسته زیر تقسیم بندی کرد؛

کاربرد ترمو وود در دکوراسیون داخلی

چوب های ترموود در دکوراسیون داخلی خانه ها و ادارات مصارف بسیار دارند که از میان آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ساخت سونا و حمام
  • ساخت کابینت
  • ساخت کتابخانه
  • دیوارپوش
  • کف پوش
  • پوشش پله ها
  • ساخت نرده کنار پله
  • پوشش سقف
  • پوشش دیوار، کف و سقف یا تزئین بخش هایی از تراس
  • ساخت لوازم تزئینی و دکوراتیو مثل قاب عکس، گلدان (فلاور باکس) و …

درباره کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی و کسب اطلاعات بیشتر راجع به موارد گفته شده، در مقاله مربوط به آن بیشتر بخوانید.

کاربرد ترمو وود در دکوراسیون داخلی

کاربرد ترمو چوب در فضای بیرونی ساختمان ها

با این که چوب ترموود در دکوراسیون داخلی هم استفاده فراوان دارد و همانطور که ملاحظه کردید در هر قسمت از دکوراسیون داخلی ساختمان ها می‌توان از آن استفاده کرد، ولی کاربرد اصلی این چوب به فضای بیرونی و نمای ساختمان ها باز می‌گردد. مخصوصا بعد از ورود ترمووال به بازار، مصارف مقاطع اصلی چوب ترمو در داخل ساختمان ها خیلی محدودتر شد.

مصارف و کاربردهای ترموود در فضای بیرونی ساختمان ها عبارتند از؛

  • ساخت آلاچیق
  • ساخت روف گاردن
  • نصب به عنوان کفپوش حیاط و پیاده روی باغ ها و باغچه ها
  • پوشش اطراف استخرها
  • ساخت راه پله
  • نمای ساختمان های آپارتمانی و ویلاها
  • سازه انواع درب و پنجره
  • ساخت سایه بان

کاربرد ترمو چوب در فضای بیرونی ساختمان ها

مزایای نصب و استفاده از چوب ترمو

بشر روز به روز به دنبال کشف و استفاده از متریال هایی بهتر با ماندگاری و طول عمر بیشتر، هزینه نصب و نگهداری پایین‌تر و از همه مهمتر زیباتر است. از همینجا می‌توان به مزایای چوب ترمو نسبت به متریال ها و لوازم دیگری که تاکنون در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شوند، پی برد.

مهمترین مزایای چوب ترمو عبارتند از؛

✅ عایق گرما و سرما

✅ ماندگاری و طول عمر بسیار بالا به دلیل مقاومت در برابر پوسیدگی، قارچ، آفت حشرات

✅ مقاومت در برابر تغییر شکل و رنگ

✅ هزینه نصب پایین

✅ عایق صوتی

✅ قابلیت نصب آسان

✅ قابلیت رنگ پذیری

✅ عایق الکتریکی

دلیل و عامل اصلی مزایای شمرده شده نیز عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید ترموودها و همچنین خشک کردن آن ها در دمای 320 درجه سانتی گراد است که استحکام چوب و مقاومت آن در برابر پوسیدگی را افزایش می‌دهد. البته این موضوع مطمئنا به جنس و کیفیت چوب هم بستگی دارد! یعنی ممکن است چوب اولیه از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و همین مورد باعث تغییر شکل و رنگ یا خرابی و پوسیدگی آن شود.

مزایای نصب و استفاده از چوب ترمو

بهترین نوع چوب ترمو برای دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی را بشناسید!

بالاتر و در بررسی کاربرد ترمو وود گفتیم که این چوب هم در دکوراسیون داخلی نصب می‌شود و هم در فضای بیرونی و فضاهای باز کاربرد دارد. ولی باید بدانید که تمام انواع چوب ترمو برای دکوراسیون داخلی یا فضای بیرونی مناسب نیست! ترموودها براساس استانداردهای فرآوری به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن ها برای نصب در قسمت های خاصی از ساختمان ها مناسب هستند.

چوب ترموود S: حرف S که اولین حرف از واژه Stability است به مقاومت و استحکام این دسته از انواع چوب ترمو اشاره دارد. این گروه از ترموودها در دمای 180 درجه سانتی گراد گرم و خشک شده اند و به همین خاطر مقاومت زیادی در مقابل رطوبت ندارد. در نتیجه غالبا در فضاهای سرپوشیده و بخش های داخلی ساختمان ها نصب می‌شوند.

چوب ترموود D: حرف D نیز مخفف واژه Durability است و به ماندگاری و دوام محصول اشاره دارد. این گروه از ترمو چوب ها در حرارت 220 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند و همین حرارت بالا باعث افزایش مقاومت آن ها در مقابل شرایط جوی مثل باد و باران و تابش مستقیم نور خورشید شده و آن ها را به محصول و متریالی مناسب جهت نصب و استفاده در فضای باز تبدیل می‌کند.

بهترین نوع چوب ترمو برای دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی را بشناسید

سخن پایانی

در این مقاله 18 کاربرد چوب ترمو را بررسی کردیم و در کنار آن بهترین انواع ترموود برای نصب در فضاهای سرپوشیده و روباز را خدمت شما معرفی کردیم و همچنین تعدادی از مزایای ترمو چوب را هم ذکر کردیم. اکنون می‌توانید با در نظر گرفتن مطالب گفته شده برای خرید و نصب این متریال در بخش ها و قسمت هایی از خانه یا محل کارتان اقدام نمایید.

گروه معماری تجاری کیان یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان انواع ترمود ایرانی و اولین واردکنندگان انواع ترموود فنلاندی و ترک می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ترموود و مشاهده مقاطع آن، می‌توانید به صفحه چوب ترمو در سایت ما مراجعه نمایید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *