چوب ترمووود در نمای ساختمان

چوب-ترمو-در-نما
Rate this post

چوب ترمووود در نمای ساختمان

چوب ترمووود در نمای ساختمان، در این مقاله به نکاتی در رابطه با چوب ترموود اشاره خواهیم کرد که شاید حتی تا به حال این مطالب به گوشتان نرسیده باشد.
چوب ترمووود علی رغم نداشتن رزین (رزین طی فرایند ترمو از چوب خارج میشود) بسیار بادوام است و این استحکام به دلیل تغییر ترکیبات شیمیایی چوب ترمووود است.در فرآیند تبدیل چوب به چوب ترموود (تیمار حرارتی) هیچگونه ماده شیمیایی به آن افزوده نمی شود و این متریال که امروزه بسیار محبوب و مشهور در بین معماران و مخاطبان شده است، کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی است.به زبان دیگر چوب ترمو دوستدار طبیعت و محیط زیست است.تفاوت چوب ترمووود با دیگر مصالح و متریال ها همین موضوع میباشد.

دیگر متریال ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و کاملا مصنوعی هستند.برخی براین باورند که بوی چوب ترموود مضر می باشد و برای سلامت انسان و محیط زیست ضرر دارد.محققان دریافته اند که بوی چوب ترمو هیچگونه ضرری ندارد و به محیط زیست آسیب نمی رساند فقط ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

مورد قابل ذکر این است که به دلیل فرایند ترمو که در آن چوب با آب و بخار در مخزنی در بسته قرار گرفته اند، چوب ترمووود به عنوان چوبی ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت معرفی شده است.برخی از افراد هنگامی که می خواهند از چوب ترمود استفاده کنند نگران نفوذ حشرات در آن هستند، لازم به ذکر است که در هنگام فرآیند ترمو قارچ ها و باکتری ها از بین رفته و دیگر هیچ حشره ای در آن نفوذ نخواهد کرد.

پس میتوان با خیالی آسوده چوب ترمو را انتخاب کرده و از چوب ترمو به عنوان متریالی جذاب، خاص و بادوام بهره مند شد.

چوب-ترمو-در-نمای-ساختمان

رنگ چوب ترمووود

رنگ چوب ترمو بسیار مهم و قابل تامل است.رنگ چوب ترمووود، آن را در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم می کند.معماران با توجه به محیط و نمای مورد نظر می توانند رنگ چوب ترمود را انتخاب، تهیه و استفاده کنند.دو نوع رنگ چوب ترموود شامل : رنگ ترمو PNZ آلمان و رنگ ترمو تکنوس فنلاند می باشند که با توجه به نما و دکوراسیون باید رنگ مناسب را انتخاب کرد.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده که چگونه می توان پشت و روی چوب را تشخیص داد.برای تشخیص پشت و روی چوب ترموود باید به این نکته توجه کرد که اگر دایره های سالیانه ایجاد شده به سمت بیرون باشد روی چوب و طرف دیگر دایره را می توان پشت چوب دانست.

کند سوز بودن

دیگر ویژگی مهم چوب ترمووود، کند سوز بودن آن است.به این دلیل که هیچ رزینی در بدنه آن وجود ندارد پس چوب بصورت کند میسوزد.زیرا که دلیل آتش گرفتن چوب زرین داخل آن می باشد.

اگر حادثه ای برای چوب ترمووود ایجاد شود و چوب ترمووود آسیب ببیند نباید نگران بود، زیرا به راحتی می توان آن را تعویض کرد.چوب ترمووود توسط پیچ نصب می شود.نکته دیگر این است که چوب ترمو را میتوان توسط هر نوع چسبی چسباند.فروشندگان چوب ترمو وود به این علت که چوب ترمود متریالی کاملا طبیعی است هیچگونه ضمانت و گارانتی را به مشتری نمیدهند.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *