ورق کامپوزیت و انواع روکش آن

ورق کامپوزیت
Rate this post

ورق کامپوزیت و انواع روکش آن

ورق کامپوزیت و انواع روکش آن؛ شما نیاز به دانستن همه چیز در مورد بیشترین متریال مصرفی در صنعت ساخت و ساز دارید.مسئله ای که وجود دارد و همه ما می توانیم در صنعت ساخت و ساز در رابطه با آن با هم به توافق برسیم، این است که محبوبیت ورق کامپوزیت آلومینیوم در طی چند سال گذشته متوقف نشده است. استفاده از آن تحت پوشش بهره وری انرژی، قیمت پایین و امکانات ساخت و ساز در حال گسترش میباشد.
این متریال بطور ویژه برای ساخت نمای ساختمان، نوسازی یا تابلوی فروشگاه ها طراحی شده است.ورق کامپوزیت راه حل هایی را ارائه می دهد که می تواند در تمام زمینه های معماری سازگار باشد.
در این مقاله شما همه چیز در مورد ورق کامپوزیت شامل نحوه تولید، مشخصات اصلی، دگرگونی ها و محبوب ترین کاربردهای آن را مطالعه خواهید کرد.

آنچه در ورق کامپوزیت آلومینیوم استفاده می شود و کاربردهای اصلی آن :

چگونه آلومینیوم بدست می آید؟

آلومینیوم سومین عنصر رایج در پوسته زمین است. در حالت طبیعی در بسیاری از سیلیکات ها یافت می شود، و از ماده معدنی معروف به بوکسیت، یک سنگ بی تحرک با آلومینیوم بالا استخراج می شود.به عنوان یک فلز دارای ویژگی هایی از جمله : چگالی کم، مقاومت در برابر خوردگی، و همچنین رسانای خوبی است که آن را به عنوان یک عنصر بسیار مفید برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی تبدیل می کند.
در حال حاضر با پیشروی چین به عنوان تولیدکننده، تخمین زده می شود که سالانه حدود 60،000 تن متریک تولید شود، که 20٪ از آنها بازیافت می شوند.

مشخصات اصلی آلومینیوم

از جمله کاربردهای معمول آن که باورنکردنی است، تولید آیینه (به لطف خاصیت نوری)، ظروف، قوطی و فویل آلومینیومی برای مصارف خانگی میباشند. این کشور دارای چندین استاندارد آلیاژ است که متناسب با بخش های مختلف با صنعت خودرو، تلفن و ساخت و ساز است. آلومینیوم را می توان به راحتی با مواد دیگر ترکیب و مواد جدیدی مانند مواد مورد استفاده در بریکس یا ورق کامپوزیت تولید کرد.

ترکیب و تهیه ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت از دو ورق آلومینیوم و یک هسته داخلی تشکیل شده است که می تواند بار مواد معدنی را در خود جای دهد. این متریال برای نمای ساختمان، نمای فروشگاه ها، مراکز تجاری و تفریحی و … طراحی شده است. ورق کامپوزیت با یک فرآیند لمینیت مداوم تولید می شود، که در آن یک ورق از مواد تشکیل دهنده هسته، بین دو صفحه آلومینیومی که در همان زمان غوطه ور هستند، خارج می شود.سرانجام، مواد کامل می شوند و یک لایه محافظ اعمال می شود.

استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

همانطور که قبلاً به شما گفتم، متداول ترین کاربرد آن در نمای ساختمان است.نوعی سیستم پوششی در چند لایه است که به لطف رفتار حرارتی که در نمای ساختمان حاصل می شود، اثربخشی آن در حل عایق ساختمان ها است.بنابراین، در طول تابستان، گرما تخلیه می شود و هوای گردشی تجدید می شود.در زمستان، گردش هوا کم می شود و گرما را حفظ می کند.

بسیار متنوع و نصب آسان

از آنجا که ورق کامپوزیت آلومینیومی سفر خود را در بخش ساخت و ساز آغاز کرده، ویژگی های آن تا زمانی که به محصولی بسیار اصلاح پذیر تبدیل نشود، در حال بهبود است که اشکال مختلف مونتاژ، رنگ ها، تحولات و کاربردها را پذیرفته است.به عنوان نمونه ای از تطابق پذیری عالی آن، می توانیم آن را در هر دو کار جزئی و داخلی، همراه با سایر مواد برای پوشاندن قسمت های خاصی از یک نما یا به عنوان عنصر اصلی در تحولات پیچیده مشاهده کنیم.

انواع ورق کامپوزیتدر میان خواص آن :
پایداری ابعاد

به عنوان متریال، ورق کامپوزیت در ابعاد خود تغییر شکل نمی دهد، به این معنی که مواد بدون از دست دادن خواص خود در هر اندازه ای پایدار می مانند.

تنوع فراوان

طیف گسترده ای از انواع ورق کامپوزیت در بازار موجود است که به کارفرمایان اجازه میدهد طرح مناسب را برای پروژه خود برگزینند.ورق کامپوزیت می تواند در هر نوع پروژه ای کارآمد باشد.

مقاوم در برابر ضربه

مطالعات اخیر، دوام ورق کامپوزیت در نمای ساختمان را به دلیل طولانی بودن عمر و مقاومت در برابر سایش و خوردگی تأیید می کند.

قابل بازیافت

مواد اصلی و ورق های جلد ورق کامپوزیت آلومینیوم قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند. آلومینیوم با توجه به ویژگی های آن می تواند به طور نامحدود بازیافت شود.

نصب سریع و آسان

سیستم های حلق آویز برای نصب ورق های کامپوزیت آلومینیومی به گونه ای طراحی شده اند که نصب آنها بر روی نماها سریع و آسان انجام می شود.
همچنین در صورت آسیب دیدن نما، به راحتی قابل تعویض است.

وزن سبک

چگالی کم ورق کامپوزیت آن را به عنوان متریالی ایده آل برای بهره مندی در نمای ساختمان تبدیل کرده است.

در حال حاضر، ورق کامپوزیت آلومینیوم از بسیاری جهات قابل تغییر است. در میان آنها پانچ، که امکان ایجاد اشکال شکل از نوع روی سطح صفحه را ایجاد می کند ، نقشه ها یا فرم هایی ایجاد می کند. خم غلتک ، برای دستیابی به اشکال منحنی. تمبر و حکاکی CNC برای ایجاد امداد شکل سه بعدی برای حجم دهی پروژه ها بر روی سطح صاف و غیره.

[aparat id=’1Yp4s’]

ورق کامپوزیت و انواع پوشش

پوشش های پلی وینیلیدن فلوراید (PVDF) یکی از رایج ترین پوشش های تجاری و صنعتی در بازار است. PVDF یک رزین فلوئوروپلیمر است که بسیار بی اثر و پایدار است و در طی زمان مقاومت بسیار خوبی در برابر هوازدگی فلزات ایجاد می کند.
پوشش های PVDF یک سیستم پوشش مبتنی بر رزین است. آنها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند که یک پوشش بادوام در قسمت های خارجی پروژه احتیاج داشته باشد، تا در مقابل هوازدگی، گچ زدایی، محو شدن و اشعه ماوراء بنفش مقاومت کند در حالی که محافظت فوق العاده ای را برای بستر فراهم می کند.
پوشش های PVDF در بسیاری از ساختمان های معروف در سراسر جهان استفاده می شود تا پروژه ها را زنده و بکر نگه دارید.

ویژگی های ورق کامپوزیت با روکش PVDF :

– انتخاب چند رنگ بیش
– مقاومت در برابر آب و هوا که می تواند 20 سال طول بکشد.
– پایداری شامل قابلیت برش، تاشو، چرخش، حفر و سوراخ است.
– بسیار مستحکم، سخت و در عین حال صاف متناسب با خواسته های ساختمان مدرن.
– سبک و مقرون به صرفه، سبک تر از ورق فلزی، که برای ریسک بالای پوشش روکش ساختمان مناسب تر است.

برنامه های کاربردی :

– نمای بیرونی ساختمان : روکش فلزی جدید یا بهسازی یک ساختمان قدیمی، مانند دیوار، نمای معماری، روکش ستون، بیلبوردهای تبلیغاتی و عمومی
– داخلی ساختمان : به عنوان سقف کاذب، تزئینات داخلی در معماری داخلی، مهمان نوازی، خرده فروشی، شرکت ها و سرگرمی ها، دیوار تونل، مبلمان، کابینت، اتوبوس و قطار استفاده می شود.

ویژگی های ورق کامپوزیت با روکش پلی استر :

صافی بودن سطح، قدرت لایه برداری، حفظ رنگ برجسته و براق، سبک، دارای سطح قابل چاپ، دارای رنگ های مختلف و نگهداری آسان

برنامه های کاربردی:

لبه های سقفی، جدایی دیوار و پارتیشن، مواد صنعتی و وسایل نقلیه، پرده دیواری، روکش فلزی و نما، دیوار داخلی، سقف، حمام، آشپزخانه و بالکن، تابلوهای تبلیغاتی، سکوهای نمایشگر و تابلوهای تبلیغاتی

 

ورق-کامپوزیت
ورق کامپوزیت

ویژگی های ورق کامپوزیت لانه زنبوری (HoneyComb) آلومینیومی :

امکانات :

استحکام بالا، نسوز (ضدحریق)، عایق حرارتی، حفاظت از محیط زیست، مقاوم در برابر فشار باد، نور و صاف بودن سطح، مقاوم در برابر آب و هوا، آسان برای ماشین و مدل، صرفه جویی در مصرف انرژی

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.