نمای مدرن ساختمان

نمای ساختمان
Rate this post

انواع مختلف روکش های خارجی برای مدرن سازی زیبایی خانه شما!

زیبایی خانه (نمای مدرن ساختمان) مانند ساختار و عملکرد آن مهم است. امروزه پوشش دیوارهای خارجی خانه شما به دلیل مزایای زیادی که دارد تبدیل به یک روند بسیار محبوب شده است. اکنون مواد مختلف روکش دار موجود است که می توانند بر روی دیوارها ثابت شوند تا دوام آنها و همچنین زیبایی آنها افزایش یابد، همچنین تعمیر و نگهداری آسانی دارند. مواد روکش خارجی مشهور که در بازار موجود است شامل : (HPL)، ورق کامپوزیت آلومینیوم، چوب ترمو، تخته های سیمان الیافی، روکش سنگ طبیعی، کاشی های ویترای، شیشه، آجر و موارد دیگر است. هر ماده دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود است. در اینجا ما اطلاعات مختصری در مورد انواع مختلف مواد روکش خارجی داده ایم که هر فرد باید قبل از ساخت و نوسازی خانه خود آنها را بشناسد.

انواع مختلف متریال های روکش خارجی

01. لمینیت فشار قوی (HPL)

لمینیت فشار بالا (HPL) از کاغذ و رزین های کرافت ساخته شده است که در دما و فشار بالا با هم ترکیب می شوند. به دلیل فشار زیاد، لمینت محکم و جمع می شود. با توجه به نیاز در پایان انواع مختلفی مانند چوب، سنگ طبیعی، فلز، پلاستیک و غیره ارائه می شود. پانل های HPL در دسترس هستند که می توانند با کمک پانل های آلومینیوم متصل شوند. آنها مقاومت خوبی در برابر باران دارند. به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و اشعه ماورا بنفش، ممکن است رنگ لمینت محو شود. ممکن است بعد از 20/25 سال مجبور به تعویض شوند.

02. روکش سنگ طبیعی

سنگ طبیعی به دلیل دوام بالا از محبوب ترین و قدیمی ترین مواد برای روکش های خارجی است . سنگ های طبیعی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر باران و همچنین گرما مقاومت بالایی دارند. اتمام های متنوعی در دسترس است که ظاهری کلاسیک به نمای بیرونی خانه می بخشد. از آنجا که آنها در مقایسه با سایر مواد روکش سنگین ترند، روکش سنگ طبیعی باید با دقت نصب شود. هنگام زلزله، ممکن است سقوط کنند، زیرا ماهیت آنها شکننده است. آنها بالاترین دوام را دارند و می توانند 50 سال یا حتی بیشتر دوام داشته باشند و اگر کاملاً برای سال ها نصب شوند.

سنگ در نمای ساختمان
سنگ در نما
03. روکش فلزی کاشی

کاشی های ویترای از مخلوطی حاوی رس، سیلیس، فلدسپات، کوارتز تشکیل شده اند که با گرم شدن در دمای بالا، با هم ذوب شده و یک محصول از نوع شیشه ای تشکیل می شود. در صورت لزوم در انواع طرح ها و به پایان می رسد.سطح براق دارند و منافذ کمتری دارند. بنابراین تمیز کردن کاشی های شیشه ای بسیار آسان است . کاشی های شیشه ای در مقایسه با سنگ طبیعی ارزان تر هستند، از این رو محبوبیت بیشتری برای افراد با بودجه دارد. مقاومت بالایی در برابر باران دارند، اما با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض گرما و اشعه ماوراlet بنفش، ممکن است رنگ آنها کم شود. کاشی های شیشه ای برای 15 تا 25 سال خوب نگه داشته می شوند و سپس باید تعویض شوند.

کاشی در نمای ساختمان
کاشی در نما
04. روکش چوب ترمو

روکش های چوب ترمو به نمای بیرونی خانه جلوه ای یکپارچه می دهد. از آنجا که هر تابلو از روکش های چوبی دارای ویژگی ها و پایان منحصر به فرد است، زیبایی خاصی به خانه می بخشد. از آنجا که خواص عایق بندی خوبی دارد، معمولاً در کشورهایی با آب و هوای سرد مانند روسیه، ایالات متحده آمریکا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. سبک وزن هستند و از این رو نصب آنها آسان است. اگر با یک مهر و موم مرغوب و مناسب مهر و موم شده باشد، یک پوشش چوبی ممکن است مقاومت متوسطی در برابر باران ایجاد کند. علاوه بر این، از نظر ماهیت قابل احتراق است که یک اشکال عمده محسوب می شود. با این حال، چوب دارای درجه حرارت نیز موجود است که با مواد شیمیایی خاص تصفیه می شود.چوب به عنوان یک ماده طبیعی می تواند در شرایط مناسب بسیار طولانی بماند.

چوب ترمو در نمای ساختمان
چوب ترمووود در نما
05. کرتن وال

شیشه متریالی کاملاً متنوع است که در انواع مختلف موجود است. به دلیل اختراع شیشه سخت، امروزه از روکش شیشه به عنوان روکش خارجی در سازه های تجاری، مراکز خرید و غیره استفاده می شود، از شیشه های چاپی سرامیکی که به صورت دیجیتال چاپ می شود، می توان طرح های متنوعی را که مورد نیاز مالک است، ایجاد کرد. روکش شیشه را می توان با استفاده از پیچ و مهره به راحتی نصب کرد. مقاومت خوبی در برابر باران و گرما دارند. علاوه بر این، شیشه به راحتی تمیز و نگهداری می شود. شیشه ای با کارایی بالا نیز موجود است که از خاصیت عایق بندی خوبی برخوردار است.

شیشه در نمای ساختمان
کرتن وال در نما
06. سیمان الیاف

تخته های سیمان الیافی با تقویت سیمان با الیاف سلولز ساخته می شوند. آنها در انواع طرح ها و اتمام موجود هستند. پانل های تخته سیمان الیافی موجود است که می توان با استفاده از پیچ و پیچ به راحتی بر روی لوله های آلومینیوم نصب کرد. وزن آنها سبکتر از چوب هستند. آنها در ساختار خود سیمان دارند و از این رو غیر قابل احتراق هستند و مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. از خواص عایق صوتی خوبی برخوردار است. آنها همچنین در برابر رشد قارچ ها و جلبک ها مقاومت می کنند. این یک متریال سازگار با محیط زیست است که قابل بازیافت است. تخته های سیمان الیافی باید بعد از 35 سال تعویض شوند.

الیاف در نمای ساختمان07. ورق کامپوزیت آلومینیوم

پانل های کامپوزیت آلومینیومی پانل های ساندویچی هستند که از دو ورق آلومینیوم به هسته غیر آلومینیوم متصل شده اند. آنها در طرح و رنگ های متنوعی از روکش صاف برخوردار می شوند. پانل ها با استفاده از پیچ و مهره بر روی لوله های آلومینیوم ثابت می شوند. از آنجا که در هنگام زلزله وزن کمی دارند، احتمال سقوط آنها کمتر است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی در اثر باران باید ضد آب بودن مناسب پانل ها انجام شود. مقاومت کمتری در برابر اشعه ماورا vio بنفش دارد و از این رو کم رنگ شدن رنگ پس از یک دوره خاص اتفاق می افتد. این امر باعث محبوبیت کمتر مواد شده است.

ورق کامپوزیت در نمای ساختمان
ورق کامپوزیت در نما
08. روکش آجر

روکش آجر نمای جذابی از نظر زیبایی در خانه شما ایجاد می کند. بسیاری از صاحبان خانه ها روکش آجر را ترجیح می دهند زیرا جلوه ای برجسته می دهد. کار با آجر بسیار آسان است و کارگران به راحتی در دسترس هستند. مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد. در مقایسه با سایر مواد روکش خارجی گزینه ارزان تری است. اتصالات باید با دقت مهر و موم شود تا از نفوذ رطوبت به فضای داخلی خانه جلوگیری شود. آجرها را می توان در الگوهای مختلف چیدمان کرد تا ظاهری منحصر به فرد بدهد.

آجر در نمای ساختمان
آجر در نما
09. روکش UPVC

نصب روکش UPVC یا روکش پلاستیکی بسیار آسان است.همچنین قیمت آن ارزان و در رنگ های متنوع موجود است. UPVC کمک می کند تا یک لایه عایق اضافی به قسمت بیرونی خانه اضافه شود. وزن آن سبک است و از این رو در هنگام زلزله احتمال سقوط آن کمتر است. تمیز کردن آن آسان است و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

upvc در نمای ساختمان
upvc در نما

متریال های روکش خارجی مختلف دیگری نیز در بازار موجود است. از بین مواد روکش خارجی فوق الذکر، صاحبان خانه باید متریال را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.