تفاوت چوب ترمو فنلاندی و چوب ترمو ایرانی

چوب-ترمووود-فنلاندی-و-چوب-ترمووود-ایرانی
Rate this post

چوب ترمو فنلاندی و چوب ترمو ایرانی

در این مقاله میخواهیم در رابطه با تفاوت چوب ترمووود فنلاندی و چوب ترمووود ایرانی شرح دهیم؛ مدرنیته و صنعتی شدن زندگی و امور روزمره باعث ایجاد فاصله بین بسیاری موارد شده است.بطور مثال امروزه افراد به دلیل مشغله های کاری و مشکلات، فرصت تفریح و استفاده از محیط زیست را ندارند.چوب ترمو متریالی طبیعی است و این حس را به افراد القا می کند.

چوب ترمووود متریالی نوین می باشد که در ابتدا از کشور فنلاند، به علت دارا بودن جنگل های فراوان و وفور درختان کاج که مناسب ترین گونه چوب برای چوب ترمو وود هستند پدید آمده است.
امروزه یکی از محبوب ترین متریال ها که بسیار مورد پسند کاربران و معماران می باشد چوب ترموود است.
چوب ترمووود در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی به کار می رود و زیبایی و جذابیت خاصی به محیط می دهد.این زیبایی و جذابیت به علت طبیعی بودن این متریال، حس خوبی به افراد می دهد.

چوب ترمو فنلاندی با کیفیت تر از چوب ترمو ایرانی می باشد و همین موضوع باعث گران تر بودن آن است.چوب ترمو در برابر عوامل جوی مقاوم است.ترموود قابلیت رنگ کردن دارد و می توان آن را با توجه به محیط مدنظر رنگ کرد که در نهایت، پروژه مورد نظر بسیار شیک و مورد پسند خریداران باشد.
چوب ترمو وود چوب فراوری شده است.به این شکل که چوب های کاج، درون محفظه ای توسط آب و بخار و در دمای بالاحرارت دیده و فراوری می شوند و به ترمووود تبدیل می شوند.چوب ترمو ایرانی دارای کیفیت پایین تری نسبت به چوب فنلاندی می باشد.

جنگل های ایران دارای درخت کاج کافی برای فراوری و تولید چوب ترمو نیستند به همین دلیل چوب هایی با کیفیت کمتر را از کشورهایی مانند روسیه خریداری می کنند، که متاسفانه از مواد اولیه مناسب بهره مند نمی شوند.همین موضوع باعث کاهش کیفیت ترمو می شود و مقاومت آن را کاهش می دهد.به این صورت که چوب ترمو ایرانی را اغلب در نمای خارجی، آلاچیق، روف گاردن و نظیر این موارد استفاده نمی کنند.

تفاوت رنگ چوب ترمو ایرانی و چوب ترمو فنلاندی

رنگ چوب ترموود ایرانی روشن تر و سفیدتر از چوب ترموود فنلاندی است.زیرا که مقدار حرارت اعمال شده کمتر از حد استاندارد است، به این دلیل که مواد اولیه تحمل حرارت لازم برای ترمو شدن را ندارند.
ویژگی دیگر قابلیت پیخ خوری چوب ترمو ایرانی می باشد.همچنین گره های چوب ترمو وود فنلاندی به شکل بال پروانه می باشد اما در چوب ترمو وود ایرانی به شکل نقطه می باشد.با توجه به کیفیت پایینی که چوب ترمووود ایرانی دارد، قیمت آن نیز کمتر و پایین تر از چوب ترمووود فنلاندی می باشد.
تفاوت دیگر مقاومت و استحکام این چوب هاست.چوب ترمو ایرانی به دلیل اینکه درجه حرارت القا شده به آن کمتر از حد استاندارد می باشد.برای استفاده در فضای خارجی و نمای ساختمان ها مناسب نیست.اغلب از چوب ترمو فنلاندی برای نمای ساختمان استفاده می شود که دارای مقاومت بیشتری در برابر عوامل جوی است.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو فنلاندی، چوب ترمو ایرانی ارزان و ورق کامپوزیت با کیفیت می باشد.برای اطلاع از قیمت ها بر روی لیست قیمت چوب ترمو کلیک کنید.

چوب-ترموود-فنلاندی-و-چوب-ترموود-ایرانی
چوب ترمو فنلاندی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *