آلودگی هوا و آثار مخرب آن

آلودگی-هوا در تهران
Rate this post

آلودگی هوا و آثار مخرب آن در صنعت

منظور از آلودگی هوا انتشار آلاینده هایی در هوا است که برای سلامتی انسان و کره زمین مضر است.

آلودگی هوا سالانه باعث کشته شدن حدود هفت میلیون نفر در سراسر جهان می شود. داده های سازمان بهداشت جهانی (WHO) نشان می دهد که از هر 10 نفر 9 نفر مشکل تنفسی دارند که این به دلیل مقادیر زیاد آلاینده است. WHO از کشورها برای مقابله با آلودگی هوا حمایت می کند.

از دود در شهرها گرفته تا سیگار کشیدن در داخل خانه، آلودگی هوا محسوب میشود.آلودگی هوا تهدید بزرگی برای سلامتی است. اثرات ترکیبی آلودگی هوای محیط (فضای باز) و خانگی
سالانه باعث ایجاد حدود هفت میلیون مرگ زودرس می شود که عمدتا به دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی، بیماری های قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریوی،
سرطان ریه و عفونت های حاد تنفسی است.

تأثیر آلودگی هوا بر مواد

آلودگی هوا نه تنها بر سلامت جسمی بلکه بر محیط نیز تأثیر می گذارد. ساختمان ها و چشم اندازها ناپدید می شوند و وضوح و رنگ خود را در پشت حجاب دود از دست می دهند.
پس زمینه لاجوردی که در نمایش های معماری محبوب است به ندرت مشاهده می شود. در عوض، رنگ خاکستری غالب است و گاهی اوقات با رنگ قهوه ای همراه است.

خسارت ناشی از آلودگی هوا بر محیط یک نگرانی جدی است زیرا عمر مفید ساختمان ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است. درست است که شدت آلاینده های انسانی در تخریب ساختمان بیش از تأثیر آلاینده های طبیعی است. اثر آلودگی هوا بر روی مواد ممکن است از نظر تغییر رنگ، از دست دادن مواد، خرابی سازه و کثیفی دیده شود. تغییر رنگ و خرابی سازه به دلیل آلودگی هوا در ساختمان ها ممکن است ناچیز باشد. اما اثر خوردگی ناشی از رسوب اسیدی هزینه های زیادی را به همراه دارد. به خصوص اثر انتشار دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن بسیار قابل توجه است.

اثر مخرب آلودگی هوا، خوردگی بر روی مصالح ساختمانی و سازه های تاریخی

با ظهور انقلاب صنعتی تخریب ساختمان ها آغاز شد. اگرچه دلایل زیادی برای تخریب وجود دارد، دلیل اصلی آن را می توان آلودگی هوا دانست. آلودگی هوا به شکل باران اسیدی ممکن است عامل اصلی آن باشد. آلاینده هایی که به طور عمده مسئول باران اسیدی هستند دی اکسید گوگرد و دی اکسیدهای ازت هستند. این دو از احتراق سوخت های فسیلی مانند ذغال سنگ و روغن ساطع می شوند. صنعتی شدن سریع باعث تشویق میزان این انتشارات شده است. مقدار این انتشار در کشورهای صنعتی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن و غیره بسیار زیاد شده است.

آلودگی-هوای تهران
آلودگی هوا

اثرات آلودگی محیط زیست بر سایر موارد مصالح ساختمانی

آلودگی هوا وقتی در هوا با غلظت بالا جمع شود، می تواند به ما آسیب برساند. میلیون ها ایرانی در مناطقی زندگی می کنند که دود شهری، آلودگی ذرات و مواد سمی در آنها وجود دارد، آلاینده ها نگرانی های جدی در مورد سلامتی هستند. افرادی که در معرض سطح بالایی از برخی از آلاینده های هوا قرار دارند ممکن است این اثرات را تجربه کنند :
سوزش چشم، بینی و گلو، خس خس سینه، سرفه، گرفتگی قفسه سینه و مشکلات تنفسی، مشکلات در ریه و قلب، مانند آسم و افزایش خطر حمله قلبی.
علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می تواند باعث سرطان و آسیب به سلول ها شود سیستم های ایمنی، عصبی، تولید مثل و تنفسی را مورد
در موارد شدید، می تواند حتی باعث مرگ شود.

چه کسی بیشتر در معرض خطر است؟
آلودگی هوا برای همه ما مشکل ساز است.جمعیت های حساس شامل کودکان، افراد مسن، افراد فعال در فضای باز و افرادی که بیماری قلبی یا ریوی مانند آسم دارند.

نما یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان است.در گذشته از متریال هایی مانند آجر، گچ، چوب و … برای نما استفاده میکردند اما امروزه متریال های مدرنی مانند ورق کامپوزیت، چوب ترمو، کرتن وال و … جایگزین آنها شده اند.

ورق کامپوزیت و چوب ترمو در برابر آلودگی هوا و عوامل جوی مقاوم هستند اما پس از مدتی باید نظافت شوند تا به شکل اولیه خود بازگردند.

گروه تجاری معماری کیان علاوه بر ارائه چوب ترمو ارزان قیمت، تولید کننده انواع ورق کامپوزیت ارزان با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.