چوب ترمو و نحوه استفاده

چوب ترمو در نما
Rate this post

چوب ترمو

 مقاله پیش رو مبتنی بر تجارب و توصیه های تولید کنندگان چوب ترمو است. هدف اصلی این مقاله ارائه برخی از دستورالعمل های کلی در رابطه با استفاده از اتمام و همچنین بازخورد در مورد تجربیات خوب به کلیه کاربران چوب ترمو است تا بدین ترتیب خواص مختلف چوب اصلاح شده از نظر گرما به بهترین شکل ممکن استفاده شود.هدف دیگر گسترش آگاهی عمومی و نحوه استفاده از چوب ترمووود است.ساختار، رنگ و رطوبت چوب در نتیجه فرآیند ترمو تغییر می کند. دستورالعمل های ارائه شده در این مقاله می تواند برای تصفیه سطح کاج، صنوبر، توس و آسپن اصلاح شده، که در حال حاضر پرکاربردترین گونه درخت هستند، اعمال شود.
درمان سطحي هم از نظر محافظت و هم از نظر زيبايي چوبي ضروري است.این کارآیی مانع از تبدیل چوب به رنگ خاکستری شده و جذب آب چوب را کند می کند.علاوه بر این، همچنین رشد قارچ هایی که لکه های قالب یا آبی ایجاد می کنند را نیز مهار می کند. چوب اصلاح شده حرارتی(چوب ترمو) می تواند به همان روش چوب معمولی به مورد استفاده قرار گیرد.چوب ترموود ابعاد خود را به خوبی حفظ می کند.در مصارف داخلی(دکوراسیون داخلی)، این خاصیت به ویژه در ساخت کف، مبلمان و … حائض اهمیت میباشد.همچنین نظافت سطح آن پس از اتمام کار ساده است.
فرآیند ترمو مقاومت چوب در برابر پوسیدگی را تا حدی افزایش می دهد که در تئوری، جهت نصب چوب در نما دیگر نیازی به بهبود مناسب در هوازدگی ندارد. با این حال، هوا هنوز هم فشار زیادی روی دوام مکانیکی چوب می گذارد و در عمل، نصب چوب درختان خارج از کشور به عنوان یک راه حل اساسی و مؤثر برای بهبود توانایی هوازدگی چوب به اثبات رسیده است.هنگام پوشش سطح چوب ترمو از گرما، باید فاكتورهای زیر مورد توجه قرار گیرد :
– پایداری بعدی چوب باعث کاهش لایه برداری و ترک خوردگی پوشش در شرایط متغیر می شود.
– جذب فیبرها بطور كلی آهسته است و در قسمت های مختلف چوب از نفوذپذیری بیشتری برخوردار است.
– ظاهر چوب به دلیل تخلیه درصد زیادی از رزین در طی فرآیند ترمو بسیار جذاب است و نیاز به انجام هیچ عملی ندارد.

فرایند ترمو پوسیدگی را کند می کند، توانایی حفظ ابعاد آن را بهبود می بخشد و رنگ قهوه ای تیره را روی سطح چوب ایجاد می کند. در برخی شرایط آب و هوایی، گرما رنگ چوب ترمووود را از بین برده و رنگ آن تبدیل به رنگ خاکستری می شود.اگر سطح چوب تمام نشده باشد، ممکن است به شکلی مانند سطح چوب معمولی ترک شود. به عنوان مثال، با ورود آب به چوب از انتهای قسمت برش خورده، می توان ترک خوردگی را ایجاد کرد. همچنین ممکن است نتیجه اشعه ماوراء بنفش خورشید باشد. این تمایل به ایجاد میکرو ترک در سطح چوب دارد. تابش اشعه ماوراء بنفش همچنین باعث از بین رفتن رنگ چوب می شود.

چوب اصلاح شده حرارتی باید مانند چوب تصفیه نشده به پایان برسد تا از لکه شدن رنگ و از بین رفتن سطح آن جلوگیری شود.

آب و هوا و آسیب های بیولوژیکی در درجه اول مسئول تغییر در ثبات چوب هستند. از نظر عوامل آب و هوایی، بیشترین اثرات منفی در اثر جذب نور خورشید و آب باران ایجاد می شود. ناخالصی هایی که در اثر باد پخش می شوند، گاهی اوقات می توانند بر مشکلات موجود تأکید کنند. پرتوهای فرابنفش خورشید، لیگنین را تجزیه می کند که یک ترکیب شیمیایی است که بافت سلولی یک درخت را در کنار هم نگه می دارد. در نتیجه، سطح چوب نرمتر، رنگ تیره تر و با کف پوشیده می شود.علاوه بر این، آفتاب شدید نیز موجبات گرما ایجاد می کند، به خصوص در سطوح تاریک. از طرف دیگر آب باران هنگام جذب به درخت باعث حرکت و ترک خوردگی می شود. قارچ هایی که بافت سلول های درختان را تجزیه می کنند، بدترین آسیب بیولوژیکی را ایجاد می کنند.جلبک ها و همچنین قارچ هایی که باعث ایجاد لکه های قالب و آبی می شوند نیز می توانند مشکلات آرایشی را تشکیل دهند و درمان سطحی چوب را دشوارتر کنند.

چوب ترمووود در نما

چوب با هر دو روش ساختاری و شیمیایی قابل محافظت است. دوام بیولوژیکی پیشرفته چوب اصلاح شده با گرما باعث کاهش نیاز به حفاظت از سازه در ساختمان نما می شود. این دفترچه اطلاعات در مورد تکنیک های حفاظت از ساختاری را شامل نمی شود. فرض بر این است که راه حل های ساختاری بطور خاص با در نظر گرفتن آب و هوا و منطقه خاص و با رعایت مقررات ساخت و ساز منطقه ای تحقق یافته اند.تصفیه سطح می تواند رطوبت چوب را متعادل و کاهش دهد و باعث خرد شدن و ترک خوردگی کمتر می شود. اقدامات احتیاطی دیگر شامل محافظت از چوب در برابر باران و نور خورشید است. این فرسایش سطح را به حداقل می رساند (نقاط نرم، پایین، شکنندگی و پوشیدن)
خلوص هوا و خصوصاً اسیدیته بودن آب باران در برخی از اقلیم ها و مناطق باید در طی مراحل تصفیه سطحی مورد توجه قرار گیرد.
شرایط محیطی باعث تغییر در دوام رنگ می شود. حتی مسیری که چوب در آن قرار دارد می تواند تغییری ایجاد کند.

اثرات و الزامات انواع مختلف آب و هوا

اقلیم های مختلف الزامات مشخصی را برای دوام چوب به پایان رساند. پارچه های چوبی رنگ شده در بعضی از محیط ها و درجه حرارت بهتر از سایرین هستند. برای اطمینان از دوام حداکثر در یک شرایط خاص آب و هوایی، ترکیب محصولات صحیح سطح مناسب با یک روش مناسب برای درمان ضروری است.

ضمن ارزیابی تأثیرات تنش محیطی، عوامل زیر را باید در نظر گرفت:

1-آب و هوای قاره ای/دریایی و تأثیر آن بر هوازدگی
2-چگونگی تأثیر آب و هوا بر توانایی های هوازدگی چوب و اتمام آن تأثیر می گذارد
3-امکاناتی که با استفاده از سطح کار و روش های جایگزین حفاظت ایجاد می شود
4-اهمیت آب و هوای محلی – محل ساختمان/اهمیت محیط محلی (باران شیب دار – با کدام جهت ساختمان روبرو می شود – اهمیت ویژه ساختاری هر ساختمان)

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *