چوب ترمو و دلایل محبوبیت آن

چوب ترمووود
Rate this post

چوب ترمو و دلایل محبوبیت آن

چوب از قرون پیشین یکی از متریال های مناسب برای ساخت خانه، حصار مزارع، درب باغ ها و بسیاری موارد دیگر بوده است. چوب ترمو به چوبی گفته میشود که فرایند ترمو برروی آن انجام شده باشد. فرآیند ترمو به این صورت است که چوب ها را در میان محفظه ای در بسته قرار میدهند و توسط گرما و بخار آب و البته بدون دخالت هیچ گونه ماده شیمیایی چوب را به چوب ترمو تبدیل میکنند.

فرایند تبدیل چوب به چوب ترمو

برای کسب اطلاعات بیشتر و کاربرد ترمو لطفا به مقاله کاربرد ترمو چوب مراجعه کنید. .چوب بعد از انجام فرایند ترمو و تبدیل شدن به چوب ترمووود خاصیت ضدآب بودن را نیز بدست می آورد.چوب ترمووود در مقابل عوامل جوی مانند باران، برف و … مقاوم میباشد.به همین دلیل میتوان از آن برای مکان های مرطوب مانند سونا و استخرها بهره مند شد.این چوب‌ها علاوه بر خاصیت ضد آب بودن، زیبایی خاصی به این فضاها می‌بخشد و انتخاب مورد پسندی میباشد.

موارد استفاده چوب ترمو

از چوب ترموود برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می‌شود.چوب ترمو در نمای ساختمان ها بسیار تاثیر گذار است.لازم به ذکر است که چوب به دلیل مقاومت زیادی که دارد بسیار کارامد تر از دیگر متریال ها می‌باشد.در گذشته از چوب برای دیوار ها، سقف، درب و … استفاده می‌کردند.حتی اکنون در روستاهای دور افتاده نیز از چوب برای ساخت خانه و دیگر وسایل منزل استفاده میکنند.

چوب-ترمووود
چوب ترمو فنلاندی

دلیل دیگر استفاده از چوب، وزن آن است. چوب نسبت به دیگر متریال هایی مانند سنگ وزن کمتری دارد، به دلیل اینکه متریالی طبیعی است.هنگامی که افراد آن را مشاهده می‌کنند انرژی می‌گیرند و باعث خرسندی آنها می‌شود.

دیگر دلیل برتری ترمو نسبت به چوب و دیگر متریال ها عاری بودن از هرگونه مواد شیمیایی است که باعث جلوگیری از تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست می‌ شود.

 گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع تایل ترمووود و ورق کامپوزیت ارزان قیمت و با کیفیت بالا میباشد.

تماس با کارشناسان فروش 91018018-021

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *