چوب ترمو فنلاندی

چوب-ترمو-فنلاندی
Rate this post

چوب ترمو فنلاندی

فرآیند ترمو از (چوب های حرارتی) در فنلاند ثبت اختراع شد.
چوب ترمو فنلاندی نتیجه یک فرآیند ابتکاری است که در آن عملیات حرارتی نقشی اساسی دارد. تغییرات حرارتی در چوب این اطمینان را می دهد که دوام چوب افزایش یابد و کیفیت آن بهبود پیدا کند. اولین چوبی که تحت عملیات حرارتی جهت ترمو شدن در دهه 1930 توسط دانشمندان آلمانی Stamm و Hansen و در دهه 1940 توسط دانشمند آمریکایی وایت تولید شد. سپس باوندام، رانکل و بورو تحقیقات را در دهه 1950 ادامه دادند.
 

در آغاز دهه 1990 اصطلاح ترمووود برای اولین بار هنگامی که VTT (مرکز تحقیقات فنی در فنلاند) تحقیقات بیشتری را برای عملیات حرارتی گسترش داد، ابداع شد و بدین ترتیب “روش ترموود” توسعه یافت. فرآیند تولید چوب ترمو از گرما، بخار و آب استفاده می کند. چوب برای مدت طولانی در دمای حداکثر 200 درجه سانتی گراد گرم می شود. این عملیات حرارتی همچنین تغییرات شیمیایی خاصی در چوب ایجاد می کند و محصولی با دوام و پایدار ایجاد می کند.

LUNAWOOD عضو انجمن بین المللی ThermoWood است.این برچسب کیفیت، بهترین تضمین را برای کیفیت محصولات مختلف ارائه می دهد.فرآیند ترمو، چوب را در برابر آب و پوسیدگی مقاوم می کند، رزین در طی فرآیند ترمو از آن خارج میشود و هیچگونه ماده یمیایی به آن اضافه نمیشود.کاج نوعی چوب از اروپا یا آسیای شمالی است. رنگ این چوب، قهوه ای روشن می باشد که پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و عوامل جوی به خاکستری تبدیل می شود.چوب ترمووود فواید بسیاری دارد. به عنوان مثال مقرون به صرفه، سخت و مناسب برای محیط زیست است.

فناوری ترموود

فرآیند ترمووود یک فرآیند باز است :

›داخل محفظه فشار جوی کم و بیش دارد
›در طی فرآیند گازها از محفظه خارج می شوند
›در طی فرآیند فقط از گرما، بخار و آب استفاده می شود
›در طی فرایند رزین از چوب خارج میشود

کوره های چوب ترمو

عوامل اصلی که بر زمان فرآیند تأثیر می گذارند عبارتند از : گونه های چوب، ضخامت و میزان رطوبت (در آغاز فرآیند اصلاح حرارت).
به طور کلی چوب از قبل خشک شده زمان پردازش کمتری نسبت به چوب سبز دارد.

[aparat id=’B7gSN’]

چوب اصلاح شده حرارتی دارای خصوصیات زیر است :
عاری از رزین
افزایش ثبات ابعادی
قابلیت رنگ آمیزی
دوستدار محیط زیست
با کیفیت بالا و مقرون به صرفه
افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی، حشرات و آب و هوا (عوامل جوی)
قابل استفاده در دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان، پرگولا، روف گاردن، سونا و …

گروه تجاری معماری کیان علاوه بر ارائه چوب ترمو ارزان قیمت، تولید کننده انواع ورق کامپوزیت ارزان با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 
چوب-ترمو-فنلاند
چوب ترمو فنلاندی