ورق کامپوزیت طرح آجر

ورق-کامپوزیت طرح آجر
Rate this post

ورق کامپوزیت طرح آجر

ورق کامپوزیت آلومینیومی (ACP) متریالی مناسب برای نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و … میباشد، که در ضخامت ها و طرح های متفاوتی وجود دارد و برای اهداف مختلف استفاده می شود. ورق کامپوزیت دارای استحکام بالایی میباشد.وزن ورق کامپوزیت سبک است و در دمای بالا و پایین، استحکام فوق العاده ای دارد.

تمام محصولات پانل کامپوزیت آلومینیوم با اتصال یا پیوند دو صفحه آلومینیومی بر روی یک هسته ضخیم داخلی ساخته شده از پلی اتیلن (PE) ساخته می شوند.با این حال، وقتی صحبت از طبقه بندی دقیق ورق های کامپوزیت آلومینیومی می شود، اصل اساسی تا حدی تغییر می کند.ورق کامپوزیت آلومینیومی PVDF یکی از انواع ACP است.این نوع مواد کامپوزیتی از همان اصل اساسی در ساخت ورق های کامپوزیت آلومینیومی پیروی می کند، با یک تفاوت اساسی : محصول نهایی شامل یک پوشش PVDF (Fluorocarbon) است.این ویژگی برخی خصوصیات اضافی را نشان می دهد که باعث می شود این نوع از سایر محصولات پانل کامپوزیت آلومینیوم متمایز شود.

از ورق کامپوزیت در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، تابلوی فروشگاه ها و … استفاده می شود. امروزه ورق کامپوزیت جایگزین دیگر متریال های قدیمی مانند : آجر، سنگ، چوب و… شده است. در بسیاری از بناها از ورق کامپوزیت طرح آجر به جای آجر استفاده می‌شود. همچنین ورق‌ کامپوزیت طرح سنگ و ورق‌ کامپوزیت طرح چوب جایگزین مناسبی برای سنگ و چوب میباشند.ورق‌ کامپوزیت از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار است.

ورق-کامپوزیت-نما-طرح-آجر
ورق کامپوزی طرح آجر در نما

ویژگی های ورق کامپوزیت که باعث برتری آن نسبت به دیگر متریال ها شده است شامل :

  • وزن کمتر و سبک بودن
  • ضدآب بودن ورق کامپوزیت
  • ضدضربه بودن و مقاومت بالا
  • مقاومت بالا در برابر عوامل جوی (باران، برف، باد، نور خورشید)
  • کندسوز بودن و نسوز بودن (انواع ورق کامپوزیت را میتوان کندسوز و نسوز کرد)

از جدیدترین و مقاوم ترین انواع ورق کامپوزیت میتوان به ورق کامپوزیت 3d و ورق کامپوزیت هانی کامب اشاره کرد. یکی از ویژگی های ورق کامپوزیت لانه زنبوری یا 3d مقاومت بالای آن میباشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقالات ورق کامپوزیت 3d و ورق کامپوزیت Honey Comb مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که انواع ورق کامپوزیت را میتوان به ویژگی 3d و سه بعدی مبدل کرد.
ورق کامپوزیت طرح آجر میتواند متریالی مناسب برای جایگزینی آجر باشد. از آجر در گذشته برای نمای ساختمان بهره مند میشدند. آجر دارای ویژگی های خاصی است.
یکی از آن ویژگی ها عدم مقاومت در برابر آب میباشد.
امروزه بجای آجر استفاده از این ورق کامپوزیت‌ها بسیار مورد توجه پیمانکاران و معماران قرارگرفته است. برتری این ورق کامپوزیت خاصیت ضدآب بودن و استحکام بالای آن میباشد.
از این نوع ورق کامپوزیت میتوان در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.

ورق-کامپوزیت-آجر
ورق کامپوزیت طرح آجر