مقایسه ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق آلومینیوم سالید

ورق-کامپوزیت-سالید
Rate this post

 ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق آلومینیوم سالید

در این مقاله ما به برخی از ویژگی ها و جوانب مثبت و منفی ورق کامپوزیت آلومینیوم و ورق آلومینیوم سالید میپردازیم، و آنها را با هم مقایسه می کنیم تا به شما در تصمیم گیری و انتخاب متریال مناسب برای پروژه خود کمک کنیم.

نگاهی که به آلومینیوم فکر می کنیم کلمات قوی و با دوام به ذهن می آیند. این قضیه باعث می شود تا برای طیف گسترده ای از پروژه ها مناسب باشد، اما کدام نوع آلومینیوم بهتر است؟

ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم یا Aluminium Composite Panel) ACP) که اغلب به عنوان یک ساندویچ پانل یاد می شود و دلیل این عنوان، قرار دادن 2 ورقه پوشش آلومینیومی در دو طرف یک هسته پلی اتیلن میباشد.
ورق کامپوزیت آلومینیوم قوی، سبک و سخت است و همین ویژگی ها آن را به یک متریال ساختمانی محبوب تبدیل کرده است. نصب ورق کامپوزیت آلومینیوم سریع و آسان است و مقاومت زیادی در برابر خوردگی، آب و هوا و عوامل جوی مانند برف، باران، باد و … دارد.

همچنین از ورق کامپوزیت آلومینیوم در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده میشود که آن را برای نمای ایده آل می کند..ورق کامپوزیت آلومینیوم دارای رنگ ها و طرح های گوناگون و متفاوتی است که طراح و کارفرمای پروژه با توجه به آن میتواند، مدل و طرح مناسب را انتخاب کند. دیگر ویژگی ورق کامپوزیت آلومینیوم نظافت آسان آن میباشد، در صورت آلودگی به راحتی پاکیزه می شود.
ورق کامپوزیت آلومینیوم کاملاً قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است، بنابراین قابل استفاده مجدد میباشد. ورق کامپوزیت آلومینیوم در میان معماران و کارفرمایان بسیار محبوب است زیرا یک متریال مقرون به صرفه و اقتصادی برای تکمیل پروژه ها میباشد.

ورق آلومینیوم سالید

ورق آلومینیوم سالید از چگالی سبک برخوردار است و حمل و نگه داشتن آن را در محل ثابت، آسان می کند. خرید آن نسبت به سایر مواد آلومینیومی می تواند کمی ارزان تر باشد، که اگر تازه وارد ساخت باشید، می تواند مفید باشد. ورق آلومینیوم سالید دارای خاصیت ضد خوردگی است، به این معنی که پروژه های مورد نظر شما ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

ورق آلومینیوم سالید یک متریال بسیار قوی است، که چندین بخش آن را می توان به هم جوش داد تا مقاوت آن افزایش یافته و یا اندازه بیشتر شود. ورق آلومینیوم سالید کاملاً قابل بازیافت است، بنابراین برای محیط زیست مفید است. این ماده انعطاف پذیر است که می تواند به راحتی متناسب با پروژه شما شکل بگیرد. از نظر بصری مسطح است، که یک ظرافت و براق تر را ارائه می دهد.

[aparat id=’SHlD5′]

شباهت های کلیدی

  • هر دو ورق آلومینیوم سالید و ورق کامپوزیت آلومینیوم نسبت به سایر فلزات از مقاومت خوبی نسبت به وزن برخوردار هستند.
  • هر دو نوع آلومینیوم در طیف گسترده ای از رنگ های استاندارد موجود است.
  • هر دو آنها با قابلیت چرخش و شکل دادن به یک لیست بی پایان از مشاغل بسیار باور نکردنی هستند.

تفاوت های کلیدی

  • ورق کامپوزیت آلومینیومی احتمالاً بعد از نصب بدون هیچگونه چین و چروک صاف خواهد ماند. شکل آن حتی در دماهای شدید حفظ می شود، در حالی که ممکن است ورق آلومینیوم سالید نباشد.
  • ورق کامپوزیت آلومینیوم به احتمال زیاد از بین می رود و به عنوان مثال در برابر طوفان های شدید مقاوم نیست.
  • با این حال ورق آلومینیوم سالید با جوشکاری چندین قطعه با هم می تواند تقویت شود.
  • اگر اتصالات به درستی مهر و موم نشده باشند، ورق کامپوزیت آلومینیوم ممکن است در هنگام بارندگی باعث نشت آب شود.
  • اگرچه هر دو نوع آلومینیوم سبک هستند، اما فرم ورق آلومینیوم سالید به دلیل تراکم یک صفحه کمی سبک تر است.

ورق-کامپوزیت نما

پیشنهاد گروه تجاری معماری کیان 

گروه تجاری معماری کیان در توسعه، تولید و فروش ورق کامپوزیت راهکار بهتری را انتخاب و به شما توصیه می کند. میتوانید بجای ورق آلومینیوم سالید از ورق کامپوزیت 3d استفاده کنید که 2 لایه آلومینیوم و بجای پلی اتیلن از مغز آلومینیومی برای آن استفاده میشود. ورق کامپوزیت 3d دارای ویژگی هایی نظیر : ضدحریق بودن، استحکام بالا، قابل بازیافت بودن، سبک، عایق صوتی و … میباشد.برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ورق کامپوزیت 3d مراجعه کنید. نظرات خود را درباره‌ی مقایسه ورق کامپوزیت آلومینیوم با ما به اشتراک بگذارید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمووود ارزان قیمت و ورق کامپوزیت ارزان قیمت و با کیفیت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *