ورق کامپوزیت آلومینیومی ACP

ورق کامپوزیت نما
Rate this post

ورق کامپوزیت آلومینیومی ACP

شما حتما هر روز ساختمان‌هایی جدید با متریال های نوین را می بینید، اما نمی‌دانید نوع متریال بکار رفته چیست.اگر می خواهید اطلاعاتی از ورق کامپوزیت آلومینیومی بدست آورید به ادامه مطالب توجه کنید.

“معماری” زمانی آغاز می شود که دو آجر را با دقت کنار هم قرار دهید.بزرگترین ساختمان‌های تاریخ با قرار دادن آجرها و مصالح ساخته شده اند. آجرهای ترکیبی با بتن، چوب و سنگ برخی از بزرگترین شاهکارهای جهان را به وجود آورده اند.هیچ شخصی نیست که بتواند اهمیت این مواد را در صنعت معماری و ساخت و ساز انکار کند.اما از آنجا که متریال های پیشین دارای نقایصی بودند، امروزه منسوخ شده اند.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان، توجه و استفاده بیشتری را به خود جلب می کند و بازار در حال گرم شدن است که این امر از توسعه صنعت املاک و مستغلات و بهبود سطح زندگی مردم سود می برد.در همین زمان، پنل کامپوزیت آلومینیومی داخلی به سرعت قلب بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرد، به دلیل عملکرد قوی آن : ضد آب و ضد رطوبت، ضد حشرات، مقاوم در برابر فشار، آسان برای تمیز کردن، ویژگی های تزئینی قوی و غیره است.

ما اغلب در روند فروش صفحه پلاستیکی آلومینیومی داخلی موارد زیر را می شنویم : پانل های آلومینیومی پلاستیکی برای دیوارها برای نصب مناسب هستند و می توانند مستقیماً روی دیوارها نصب شوند.این روند ساده و صرفه جویی در وقت است. آیا این درست است؟ بیایید ببینیم که آیا می توان آن را به طور مستقیم بر روی دیوار نصب کرد.

ورق کامپوزیت یک راه حل عالی

مصالح ساختمانی عالی دو ویژگی اصلی دارد.اول این که باید سبک باشد و دوم اینکه باید به راحتی استفاده شود.بر این اساس آجر، بتن، چوب و فولاد چنین مواد ساختاری کاملی نیستند.به همین دلیل سال ها و قرن ها معماران تا 100 سال پیش با مواد مشكل داشتند.آلومینیوم در معماری مورد استفاده قرار گرفت اما حتی آلومینیوم برخی از عوارض را ایجاد کرد.محلول عالی در سال 1969 معرفی شد.

از آلومینیوم در تولید ورق های کامپوزیت آلومینیومی استفاده شده و معماران متحیر شدند.ورق های آلومینیومی به طور کامل ظاهر اسکلت های شهری را تغییر دادند.اما ورق های کامپوزیت آلومینیومی برای چیست و از آن در چه مواردی استفاده می شود؟

ایده آل برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی

به زبان ساده، ورق های کامپوزیت آلومینیومی دو صفحه آلومینیومی با هسته ترمو پلاستیک ساخته شده از پلی اتیلن هستند که آنها را در کنار هم نگه می دارد.ورق کامپوزیت آلومینیومی به دلیل ساختار آن برای سیستم های پوششی خارجی مناسب است.

نمای ساختمان به زبان معماری فرایندی است که یک نمای خارجی ساختمان با برخی از مواد دیگر پوشانده می شود تا از ساختمان در برابر آب و هوا محافظت کند و یک ظرافت زیبا و مدرن در ساختمان به نمایش بگذارد.جدا از استفاده خارجی، از ورق های کامپوزیت آلومینیومی نیز می توان در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

قیمت مناسب و انعطاف پذیری

مزیت اصلی ورق های کامپوزیت آلومینیومی قیمت مناسب آن است، همچنین می توان آنها را در هر اندازه و شکل برش داد. جدا از آن، ورق کامپوزیت ها تنوع رنگ بسیاری دارند و می توان در کنار آن از متریال دیگری مانند چوب استفاده کرد.ورق کامپوزیت نسبت به سایر مواد پنل روکش، سبک تر است. ورق کامپوزیت در مقایسه با سایر متریال ها بسیار بادوام است. هنگامی که در معرض هوا قرار دارد، لایه خاصی از اکسید آلومینیوم را تشکیل می دهد که ورق های کامپوزیت ها را از زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

ورق های کامپوزیت تحت فرآیندی به نام آنودیزاسیون قرار می گیرند که باعث افزایش ضخامت ورق کامپوزیت می شود. مزیت دیگر ورق کامپوزیت این است که رطوبت و نور خورشید به هیچ وجه بر آن تأثیر نمی گذارد. از آنجا که ورق کامپوزیت ها محافظت می شوند، آنها به راحتی “کثیف” نمی شوند.بنابراین نگهداری و روند تمیز کردن بسیار آسان است.تمام موارد در نظر گرفته شده، ورق های کامپوزیت با توجه به سبک تر بودن، نصب آسانتر، ماندگاری بیشتر و بسیار مقرون به صرفه هستند و می توانند از هر ماده دیگری استفاده کنند.

نمای-ورق-کامپوزیت

ویژگی ورق کامپوزیت آلومینیومی

  • ضد آب
  • سبک وزن
  • نصب آسان
  • مقرون به صرفه
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • مقاوم در برابر آب و هوا
  • مقاوم در برابر شوک(شکست ناپذیری)

متریال دیگری که بسیار کارامد و جذاب است چوب ترمو یا ترمووود نام دارد.از چوب ترموود میتوان در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی بهره مند شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ورق‌ کامپوزیت به مقاله تاریخچه ورق کامپوزیت رجوع کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع ورق کامپوزیت و چوب ترمووود میباشد.