محافظت از چوب کف ترمووود

چوب-ترمو-در-کف
Rate this post

حفاظت از چوب ترمو کف

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه از چوب کف ترمووود (تراس) محافظت کنیم؟ با مراقبت و نگهداری درست، شما میتوانید عمر Deck (کف،سطح چوب) را افزایش دهید و در شرایط اولیه نگهدارید.

چوب ترمووود یک متریال زیبا و بوم شناختی است که شکل خود را در تمام فصول سال حفظ می کند. چوب ترموود در تراس با استفاده از سطح مناسب، ظاهر زیبایی خود را حفظ کرده و سال ها در وضعیت خوبی قرار میگیرد. برای محافظت از تراس خود در برابر آب و هوا و سایش، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

در صورت عدم درمان، Thermowood به دلیل تابش اشعه ماوراء بنفش به رنگ نقره ای خاکستری تبدیل می شود. رنگ خاکستری جلوه ای زیبا به شما می بخشد و در مقاومت چوب در برابر پوسیدگی تأثیر نمی گذارد.

سطوح افقی مانند تراس هایی که در معرض سایش و تأثیر مستقیم هوا قرار دارند، برای اطمینان از دوام مکانیکی مواد چوب، به مواد محافظ مناسب احتیاج دارند.به عبارت دیگر، تنها راه جلوگیری از ترک خوردگی و پراکنده شدن در طول زمان، انجام بطور منظم عملیات تصفیه سطحی با استفاده از روغن تراس یک بار یا هر دو سال یکبار است.

بعد از نصب

برای حفظ رنگ قهوه ای چوب، شما باید بلافاصله پس از نصب با استفاده از روغن تراس رنگی قهوه ای که برای چوب اصلاح حرارتی مانند روغن چوب Tikkurila Akva با رنگ Lunawood Brown ، TVT 5051 یا TVT 5071 آغشته شده است، تراس را درمان کنید.توصیه می کنیم هر دو سال یا بسته به شرایط آب و هوایی و استفاده از تراس، درمان را تکرار کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح چوب را به روغن آغشته کنید.
اگر می خواهید دکوراسیون شما به طور طبیعی خاکستری شود، باید روغن تراس روشن را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که روغن روشن، خاکستری طبیعی چوب را کند می کند، بنابراین تغییر تدریجی می تواند چند سال و حتی طولانی تر در سایه باشد.

تعمیر و نگهداری اساسی

همه آنچه برای انجام تعمیر و نگهداری اصلی تراس لازم است، شست و شو با آب و یک برس نرم است. به منظور جلوگیری از خراب شدن، هنگام شست و شو اعمال فشار توصیه نمی شود.

خاکستری و بازگرداندن رنگ قهوه ای

اگر درمان نشود، ترموود با گذشت زمان خاکستری می شود.خورشید، سایه و شرایط اطراف آن تعیین می کند چقدر سریع چوب خاکستری می شود.
اگر کف سازی شما قبلاً خاکستری شده است و می خواهید رنگ اصلی آن را بازیابی کنید، می توانید از یک مایع شست و شوی قوی و یا ماسه سنگ استفاده کنید. پس از آن می توان سطح را به طور عادی درمان کرد، به عنوان مثال با روغن رنگی قهوه ای که به حفظ رنگ کمک می کند.

تعمیر و نگهداری با روغن

آیا ضرورت دارد که با روغن تراس کف (Deck) چوب ترمو لوناوود، ترمیم شود؟
ترمیم سطح تراس باعث افزایش طول عمر(Deck) و بهبود کارکرد تراس میشود.بنابراین ما اصلاح سطح را به شما توصیه می کنیم.
این امکان وجود دارد که با رنگ روغن (رنگدانه) رنگ قهوه ای چوب حفظ شود.در غیر اینصورت به دلیل اشعه نور uv به رنگ طوسی برمیگردد.

هرچند وقت یکبار چوب ترموود کف (Deck) نیاز به ترمیم دارد؟
توصیه می شود که کف بلافاصله پس از نصب اصلاح شود به این منظور که سطح در برابر رطوبت و گرد و خاک محافظت شود و به پاکسازی جداگانه ای نیاز نباشد.
روغن سرویس (Deck) باید هر دوسال یکبار یا اغلب بسته به شرایط و کارکرد تراس انجام شود.

چوب ترمووود به چه شکل می باشد؟
استفاده از رنگدانه یا روغن تراس رنگی (رنگ شده) را به شما توصیه می کنیم.به این دلیل که روغن شفاف(Clear Oil) سطح را به خوبی محافظت می کند اما از طوسی شدن چوب جلوگیری نمی کند.

برای رهایی از نقاط سیاه رنگ روی چوب ترمووود چه باید کرد؟
آلودگی هوا مانند دوده یا گرده در هوا گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد نقاط سیاه رنگ کوچکی روی سطح Deck شود.در برخی موارد، پایه (base) قوی Deck ذرات آهن که با آب ترکیب شده، میتوان چوب را رنگ کرد.در طول زمان بدلیل اینکه اگر کف اصلاح نشده باشد نقاط سیاه رنگ اغلب محو می شوند.

ترمووود-در-کف
چوب ترمو در کف

* طبق دستورالعمل های زیر، نقاط سیاه رنگ محو می شوند :
– اگر نیاز هست، سطح را با استفاده از کاغذ شنی نازک بسایید.
– با استفاده از یک برس سفت تمام مواد باقی مانده را از سطح پاک کنید.
– اگر پس از شستن لایه نازک شفافی دارد قبل از ادامه دادن آن را بردارید.
– با استفاده از مایع لکه بر مخصوص deck سطح را شسته و پاک نمایید سپس به خوبی با آب بشویید و بگذارید سطح خشک شود.
– با استفاده از یک اسفنج یا برس نازک یک یا دو بار کف را با رنگدانه های روغن رنگ بزنید.بطور یکنواخت با حرکت مداوم برای طول کامل تخته به منظور جلوگیری از روی هم قرار گرفتن آن پخش کنید.فورا قسمت های مازاد روغن را بردارید.لایه بعدی را قبل از اینکه لایه قبلی خشک شود اعمال کنید.

چطور می توان همان روغنی که در تخته های چوب کف لوناوود به دست آوریم؟ کارخانه لوناوود تخته های کف که اصلاح شده اند را با رنگدانه های قهوه ای چوب AK رنگ زده است.
از توزیع کننده محلی تان بخواهید که یک محصول مشابه به شما پیشنهاد دهد.
برای اطلاع از نصب چوب ترمو در نما و کف کلیک کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمووود ارزان قیمت و ورق کامپوزیت ارزان قیمت و با کیفیت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *