تاریخچه چوب ترمو

چوب ترموود
Rate this post

 تاریخچه چوب ترمووود

تاریخچه چوب ترمو ; چوب یکی از مصالح محبوب بشر طی دوران زیست بوده، اما معایبی همچون پوسیدگی، عدم مقاومت در برابر نفوذ حشرات، عمر مفید کم، مقاومت فشاری و کششی کم، استفاده از چوب را محدود نمود. اما در نهایت بشر به این نکته پی برد که حرارت و سوزاندن سطح چوب، آن را در برابر شرایط محیطی مقاوم می سازد و از دوران باستان این روش برای افزایش مقاومت چوب هایی که در معرض شرایط محیطی قرار داشتند مورد استفاده قرار گرفت.

مطالعه علمی تیمار حرارتی چوب اولین بار در دهه ۱۹۳۰ انجام گرفت.گسترده‌ ترین و کامل‌ ترین پژوهش‌ ها را انجمن
چوب ترمو فنلاند (VTT) انجام داد.در نتیجه‌ی این تحقیقات انجمن ترموود فنلاند روشی برای تیمار حرارتی چوب ابداع نمود که با نام ترمووود شناخته می‌شود.
چوب ترموود که در نمای ساختمان بکار می رود از مغز درخت کاج تهیه شده است، هنگام نصب چوب برای جلوگیری از شل شدن حلقه های چوب بایستی، مغز چوب به سمت داخل (به سمت زیرسازی) قرار گیرد چرا که اینکار باعث می شود قسمت نرم تر چوب (مغز چوب) از آسیب های مکانیکی در امان مانده و قسمت های سخت چوب که مقاومت بیشتری دارد در برابر آسیب و شرایط جوی دارد به سمت بیرون قرار گیرد.

انجمن ترمووود فنلاند با همکاری صنایع محصولات چوبی فنلاند فرایند تیمار حرارتی چوب را استفاده از بخار در فرآیند ترمووود ویژگی‌های شیمیایی چوب را تغییر می‌دهد. در نتیجه فرایند ترمو وود رنگ چوب تیره می‌گردد و توزیع رطوبت در چوب یکنواخت می‌شود و خاصیت عایق حرارتی آن نیز بهبود می یابد. در تیمار حرارتی ترمو وود، چوب در برابر پوسیدگی مقاوم می گردد؛ همچنین ویژگی‌های نامطلوب چوب تا حد زیادی از بین میرود.

دمای بالایی که به چوب اعمال می‌شود باعث شکسته شدن زنجیره های سلولزی و تجزیه اسیدها و خروج عمده رزین چوب می‌شود و محیط را برای رشد ریز ارگانیسم‌ها و حشرات و انواع قارچ و کپک نامناسب می‌سازد.
در فرآیند چوب ترمو وود، نخست با اعمال گرمای بالا رطوبت چوب به صفر می‌ رسد و در آخرین مرحله از فرآیند با اعمال رطوبت به حدود ۴ تا ۶ درصد می‌رسد.
حاصل این رطوبت‌ دهی نهایی افزایش مقاومت چوب ترموود در برابر تاب برداشتن، تغییر ابعاد و جا به جا شدن است.

Thermowood Pine

دارای گره های هفت و هشت، دارای برش های طولی، عرضی و ضخامت مشخص هستند و برش های طولی  آنها بین 2.80 تا حداکثر 6 مترمی باشند.

تاریخچه چوب ترمو

درختان کاج دانه های مخروطی شکل با برگ های باریک سوزنی شکل تشکیل شده اند.گیاه شناسان تخمین زدند که 125 گونه Pine در سراسر جهان وجود دارد.
قد آنها در حدود 13.70 الی 40.14 متر و حتی برخی از درختان Pine بیش از 76.2 متر می باشد.
برگ های سوزنی این درخت در حدود 2.54 الی 15.24 سانتی متر می باشد که در تمام فصول سال سبز و ریزش ندارند.
لطفا جهت اطلاع از قیمت ها به قسمت لیست قیمت ترمووود سایت مراجعه فرمایید.

تاریخچه-چوب-ترمو
تاریخچه چوب ترمو

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان قیمت و با کیفیت میباشد.

شما میتوانید سایت ما را در گوگل با این عبارات پیدا کنید :
چوب ترمو، چوب ترمو کندسوز، چوب ترمو ضدحریق، ترمووود چیست، چوب ترمو فنلاندی، رنگ PNZ چوب ترمو، ترمووود، (HOLZENTGRAUER)، چوب ترمو ارزان قیمت، لایه بردار رنگ چوب ترمو، لیست قیمت چوب ترمو، نصب چوب ترمو، Thermowood، اجرای ترمو، چوب ترمو، اجرای ترمووود، چوب ترمووود، ترمووود ارزان، وارد کننده چوب ترمو، چوب ترمو ایرانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *