انجمن بین المللی ترمووود

انجمن-بین-المللی-چوب-ترمو
Rate this post

انجمن بین المللی ترمووود

انجمن بین المللی ترمووود در سال 2000 تاسیس شد.امروزه، شانزده عضو از هشت کشور در انجمن بین المللی ترمووود وجود دارند.استفاده از ترمووود به طور مداوم در حال افزایش است و هدف انجمن ارتقاء محصولات چوب ترمووود است.چوب ترموود یک علامت تجاری ثبت شده متعلق به انجمن بین المللی چوب ترمو است. علامت تجاری® ThermoWood نشانه ای از محصولات چوبی است که از طریق فرآیند توسعه یافته در فنلاند تولید می شود. فقط اعضای انجمن بین المللی ترموووود حق استفاده از کلمه چوب ترمو را با چوب اصلاح شده حرارتی دارند. آرم ITWA یک تمبر رسمی کنترل کیفیت این انجمن است.

ترموووود یک متریال چوبی است که با استفاده از روش های طبیعی، گرما و بخار تولید می شود. اصلاح حرارتی خصوصیات فنی چوب را بهبود می بخشد و ThermoWood غیر سمی، با ابعاد پایدار، مقاوم در برابر پوسیدگی و بدون رزین است. می توان از آن در داخل یا خارج از منزل و در هر نوع آب و هوا استفاده کرد.

محصولات ترموود به خوبی با برنامه هایی که شرایط آب و هوایی را طلب می کنند مناسب هستند. چوب ترموود برای مطالبات معماری چوبی مدرن با دوام، پایدار و 100٪ طبیعی است.چشم انداز زیبا، پایداری بعدی و مواد غیر رزینی باعث می شود که محصولات ساخته شده از ترمو نیز برای دکوراسیون داخلی مطلوب باشند.

خواص ترمووود

ثبات ابعادی // کاهش رطوبت // مقاوم در برابر پوسیدگی // عایق حرارتی  // عاری از رزین // قابلیت رنگ کردن // عاری از مواد غیر سمی // عایق صوتی // استحکام خم شدگی اندکی کاهش می یابد

طبقه بندی استاندارد ®ThermoWood

دو کلاس عملیات حرارتی وجود دارد.گونه های چوب نرم و چوب سخت طبقه بندی جداگانه ای دارند زیرا خواص آنها کاملاً متفاوت است. Genuine ThermoWood دارای دو نوع استاندارد، Thermo-S و Thermo-D است.داشتن بیش از دو کلاس معقول نیست زیرا خواص چوب در ابتدا با افزایش درجه حرارت به آرامی تغییر می کند.هنگامی که دمای بیش از 200 درجه سانتیگراد باشد ، خواص به سرعت تغییر می کنند. استفاده از بیش از دو کلاس خطر اختلاط خواص طبقات مختلف را ایجاد می کند. 215 درجه سانتیگراد به عنوان یک مقدار دمای حداکثر کافی است اما آنقدر زیاد نیست که تأثیر عملیات حرارتی بر خصوصیات ساختاری چوب قابل توجه باشد. در کلاس استاندارد درمان ThermoWood ، تورم و کوچک شدن چوب به دلیل رطوبت ، تغییر رنگ و دوام بیولوژیکی به عنوان ویژگی های اصلی مورد تاکید قرار می گیرد. از آنجا که ماده ترمووود که به مشتریان صنعتی عرضه می شود مطابق توافق های بین خریدار و تولید کننده ، از گرما استفاده می شود، می توان مطابق با کاربرد نهایی استفاده ، سطح پردازش را با دقت بهینه کرد. در این حالت ماده ترموود خواهد بود که طبق طرح طبقه بندی استاندارد درمان طبقه بندی نمی شود.

Thermo-S

حرف “S” در “Thermo-S” مخفف “ثبات” است. در کنار ظاهر ، ثبات یک ویژگی مهم در کاربردهای نهایی محصولات در این کلاس است.در کلاس Termo-S متوسط ​​تورم و انقباض مماس ناشی از رطوبت چوب تیمار شده %8-6 است.
Thermo-S کلاس ThermoWood با توجه به استاندارد EN 113 نسبتاً بادوام طبقه بندی می شود.
به عنوان مثال ، مقاومت طبیعی آن در برابر پوسیدگی الزامات کلاس 3 را برآورده می کند. برنامه های کاربردی استفاده نهایی برای چوب های گرمای کلاس Thermo-S توصیه می شود:

نرم چوب  Thermo-S

اجزای ساختمان // وسایل در شرایط خشک  // مبلمان // تجهیزات باغی // نیمکت سونا // اجزای درب و پنجره

سخت چوب  Thermo-S

مبلمان // وسایل // کفپوش // ساختار سونا // تجهیزات باغی

[aparat id=’B7gSN’]

Thermo-D

حرف “D” در “Thermo-D” مخفف “دوام” است. در کنار ظاهر، دوام بیولوژیکی یک ویژگی مهم در کاربردهای نهایی محصولات در این کلاس درمانی است. در کلاس Termo-D متوسط ​​تورم و انقباض مماس ناشی از رطوبت چوب تیمار شده% 6-5 است. Thermo-D کلاس ThermoWood طبق استاندارد EN 113 با دوام طبقه بندی می شود. یعنی مقاومت طبیعی آن در برابر پوسیدگی شرایط کلاس 2 را برآورده می کند.

نرم چوب Thermo-D

روکش // درهای بیرونی // کرکره // سازه های محیطی // مبلمان سونا و حمام // کفپوش // تجهیزات باغی

سخت چوب Thermo-D

برنامه های کاربردی مانند Thermo-S.

در صورت تمایل به رنگ تیره تر، باید از Thermo-D استفاده شود.

خلاصه اثرات فرآیند ThermoWood بر روی خواص چوب :

چوب های نرم (کاج و صنوبر)

Thermo-DThermo-S 
212°C190°C

دمای درمان

+++

مقاومت در برابر آب و هوا

+++

ثبات ابعادی

بدون تغییر

استحکام خمشی

+++

تیرگی رنگ

چوب های سخت (توس و آسپن)

Thermo-DThermo-S 
200°C185°Cدمای درمان
+بدون تغییرمقاومت در برابر آب و هوا
++ثبات ابعادی
بدون تغییراستحکام خمشی
+++تیرگی رنگ
 
 

متأسفانه استفاده غیرقانونی از کلمه ThermoWood در بازاریابی چوب های گرما دیده رخ می دهد.داده های فنی منتشر شده توسط انجمن بین المللی ThermoWood برای همه چوب های گرما دیده موجود در بازار معتبر نیست.این داده ها فقط برای محصولات معتبر ThermoWood که تحت سیستم کنترل کیفیت مستقل ممیزی شده توسط نهاد مطلع معتبر تولید می شوند، معتبر هستند. گواهینامه های معتبر ThermoWood FC در وب سایت حسابرس ذکر شده است.طبقه بندی محصولات ThermoWood (کلاس های Thermo-S و Thermo-D) نیز توسط برخی از شرکت های غیر عضو کپی شده است.صحت محصول همیشه باید تأیید شود.

قدرت علامت تجاری ثبت شده ترمووود با تصمیم دفتر هماهنگ سازی در بازار داخلی (OHIM) اثبات شده است. علائم تجاری ThermoWood علاوه بر اتحادیه اروپا، در سوئیس، ترکیه، ژاپن، چین، ایالات متحده، کانادا، روسیه و ایران نیز به ثبت رسیده است.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمو کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.