انواع پوشش ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت
Rate this post

انواع ورق کامپوزیت

انواع پوشش ورق کامپوزیت; نظر به اینكه آلومینیوم ورق كامپوزیت جزء متریال های موجود در مصالح صنعتی و كارخانجات است خواص مصالح طبیعی نظیر سنگ و چوب را دارا می باشد.همچنین این محصول در برابر شرایط جوی، اشعه ماورا بنفش، آلودگی، شرایط اسیدی و قلیایی تغییر شکل نمی دهد.
ورق كامپوزیت از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشد.به طوری که علاوه بر رنگ هایی که در طبیعت موجود است می تواند به شکل انواع سنگ، چوب و حتی رنگ های متفاوت برحسب زاویه تابش نور بدست آید.این محصول جزء متریال های ضد آب می باشد و خاصیت آکوستیکی دارد.

اختلاف قیمت و کیفیت این محصول در موارد زیر است :

اختلاف در ضخامت لایه آلومینیوم و یا لایه میانی
پوشش سطح ورق بر اساس طرح مورد نظر و یا رنگ های خاص
اختلاف در آلیاژ آلومینیومی مصرفی بسته به نوع لایه میانی و یا پلی اتیلن موجود در لایه

انواع ورق آلومینیوم كامپوزیت برحسب پوشش سطح ورق :

رنگ روی سطح ورق کامپوزیت با تکنولوژی های مختلفی بسته به نوع کاربرد و محل نصب ورق اجرا می شود که تقسیم بندی آن به شکل زیر است :

1- پلی استر :

این روش یک لایه رنگ روی لایه آلومینیوم هست که هیچ گونه لایه محافظتی روی آن را نپوشانده است. این ورق در برابر شرایط محیطی مقاومت پایینی دارد و هیچ تضمینی برای حفظ شکل و کیفیت خود ندارد، در نتیجه استفاده از آن در نمای خارجی ممنوع می باشد و فقط برای نمای داخلی استفاده می شود.

2- پوشش محافظ PVDF :

این پوشش تحت نام پلی وینیل دین فلوراید نوعی رزین خاص است كه تولید كننده آن شركت PPG می باشد. این رزین به دلیل وجود لایه پلیمری و همچنین عنصر فلوئور باعث محافظت رنگ سطح ورق و دوام و پایداری آن در مقابل شرایط نامساعد جوی، اشعه ماوراء بنفش، شرایط اسیدی و قلیایی به طور كاملاً قابل اعتماد حداقل تا 20 سال می گردد.

رنگی كه با این رزین روی سطح ورق می باشد به طور مستقیم بر روی آلومینیوم اجرا نمی شود و قبل از آن یك لایه رنگ آستر از نوع پلی اورتان روی آلومینیوم اجرا شده سپس یک لایه رنگ دیگر اضافه می شود.در نتیجه ورق های PVDF دو لایه رنگ را دارا می باشند.

3- پوشش محافظ FEVE :

مانند لایه Nano-PVDF می باشد با این اختلاف که یک لایه سوم هم روی رزین PVDF اجرا می شود و همچنین از لحاظ ساختار مولکولی با دیگر رزین های عادی متفاوت است و برای نمای داخلی استفاده می شود.

 

انواع ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت

تقسیم بندی از لحاظ تكنولوژی لایه میانی :

پلی اتیلن نو.
لایه میانی ضد حریق B1 می باشد.
همچنین استاندارد A1 در مواد ضدحریق مربوط به مواد هموژن یا غیركامپوزیت می باشد.
لایه های میانی بر اساس حساسیت و کاربرد از مواد گوناگونی تشکیل شده استپلی اتیلن بازیافتی.
لایه میانی ضد حریق A2 كه مواد تشکیل دهنده آن هیدروکسید آلومینیوم و مواد معدنی دیگر است.
پلی اتیلن لایه میانی ورق ها ،در حالت كلی غیرقابل اشتعال است اما برحسب حساسیت پروژه موجود از مواد اشتعال زا A2 B1 استفاده می شود.

فواید استفاده از ورق كامپوزیت آلومینیوم :

اولین و مهمترین امتیاز ورق كامپوزیت آلومینیوم وزن سبك آن می باشد، که این ویژگی در کاهش نیروی زلزله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
به دلیل وجود پلی اتیلن و همچنین ضدآب بودن این ورق و هوای محبوس شده ای که بین لایه ها وجود دارد، یک عایق حرارتی صوتی در ساختمان بوجود می آید که بسیار حائز اهمیت می باشد.
برای کسب اطلاعات در مورد انواع ورق کامپوزیت و روش نصب کلیک کنید.

گروه تجاری معماری کیان ارائه دهنده انواع چوب ترمووود کندسوز (ضدحریق) و ورق کامپوزیت ارزان و با کیفیت میباشد.برای مشاوره و ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *