تفاوت نمای سنگی و نمای کامپوزیت

نمای-سنگی-ساختمان
Rate this post

نمای سنگی و نمای کامپوزیت

تفاوت نمای سنگی و نمای کامپوزیت; پس از متراژ منزل و دیگر امکانات، نمای ساختمان یکی از دلایل مهم در انتخاب منزل مسکونی برای مشتریان است. نمای ساختمان در واقع در چهره آن منطقه نیز دخیل است.هر چقدر که نمای آن جذاب تر و شیک تر باشد، هم مشتریان بهتر آن را انتخاب می کنند و هم نمای محل و منطقه زیباتر می شود.

حال اگر فردی از مشتریان ریزبین باشد به جنس و متریال نمای ساختمان نیز توجه می کند.اینکه از چه مصالحی ساخته شده است؟ کیفیت آن چگونه است؟ استحکام آن چه مقدار است؟ و بسیاری موارد دیگر که در نمای ساختمان اهمیت بسیاری دارند.نمای ساختمان می تواند از مصالح و متریال های گوناگونی باشد.

آجر، سنگ، ورق کامپوزیت، کرتن وال، چوب ترمو و یا ترکیبی از این موارد که بسته به سلیقه و صلاح دید پیمانکار با توجه به شرایط آن ساختمان مثل شرایط جوی و … انتخاب و انجام می شود.

در ابتدا کمی در رابطه با سنگ نما و استفاده از سنگ در نما شرح خواهیم داد :

سنگ نما یکی از متریال های شیک و زیباست که عموم مردم آن را می پسندند و بسیار رایج می باشند.سنگ نما دارای رنگ های مختلفی است که با توجه به سبک ساختمان و کاربرد آن می توان سنگ مورد نظر و مناسب را انتخاب کرد.مثلا برای ساختمان مسکونی و ساختمان بیمارستان یک طرح سنگ استفاده نمی شود و با توجه به محیط می توان سنگ مناسب را به کار گرفته و بنایی زیبا خلق کرد.

مورد قابل توجه این است که باید حتما به معایب و مزایای متریال و مصالح مورد نظر توجه کرد که چه متریالی مناسب تر است.سنگ در نمای ساختمان بسیار شیک می باشد اما دارای مزایا و معایبی است.سنگ وزن زیادی دارد و حساسیت بسیاری در نصب دارد. اینکه فرد نصاب آموزش دیده باشد، نکته قابل توجه و تاملی است که پیمانکار باید به آن توجه کند.

زیرا اگر سنگ ها در نما بصورت صحیح نصب نشوند امکان سقوط سنگ و آسیب دیدگی افراد و اشیا (ماشین) را در پی دارد. مزیت دیگر مقاوم بودن در مقابل آلودگی هوا است.در تهران و کلان شهرها که مقدار آلودگی هوا گاها از حالت عادی عبور کرده و به اضطرار می رسد باید از مصالحی استفاده کرد که در مقابل این آلودگی ها و یا حتی باران اسیدی مقاوم باشند.سنگ در نما این خصوصیت را دارد.البته که به نوع آن نیز بستگی دارد.سنگ نیز در مقابل باد، باران و برف مقاومت بالایی دارد.

ورق-کامپوزیت-در-نمای-خارجی
ورق کامپوزیت در نمای ساختمان

سنگ‌ها را بهتر بشناسیم

سنگ های آذرین، رسوبی و دگرگونی بیشتر به عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می شوند.سنگ تراورتن به علت دارا بودن مقاومت بالا، یکپارچه شدن با دیگر متریال ها و ملات ها، داشتن زیبایی ظاهری و قابل برش بودن و صیقل دادن بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

نکته مورد توجه این است که سنگ باید عاری از هرگونه ترک، شیار، رگه های سست، پوسیدگی و شکستگی باشد.لازم به ذکر است که هرچه سنگ نفوذ پذیری بیشتری نسبت به آب داشته باشد مقاومت کمتری در برابر آلودگی دارد و سریع تر به راحتی می شود.

حال کمی در مورد ورق کامپوزیت در نما شرح خواهیم داد :

ورق کامپوزیت دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی اعم ازاشعه آفتاب، باد، باران و برف می باشد.ورق کامپوزیت رنگ های متفاوت و جذابی را داراست که پیمانکار و طراح ساختمان با توجه به شرایط و کاربرد ساختمان آن را انتخاب می کند.ورق کامپوزیت بسیار انعطاف پذیر می باشد و می توان آن را به اشکال مورد نظر تبدیل کرد.نمای کامپوزیت قابل شست و شو است و می توان بعد از آلودگی و کثیف شدن آن را تمیز کرد.وزن ورق کامپوزیت نسبت به سنگ نما بسیار کمتر می باشد و حمل آن آسان تر است.

در این مقاله به برخی مزایا، معایب و تفاوت نمای سنگی و نمای کامپوزیت پرداختیم.امیدواریم با توجه به مطالب، انتخاب مناسبی انجام دهید.در مقاله فواید استفاده از ورق کامپوزیت در نما می توانید مطالب بیشتری در این باره کسب کنید.

گروه تجاری معماری کیان علاوه بر ارائه چوب ترمووود ارزان قیمت، تولید کننده انواع ورق کامپوزیت ارزان با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد.
برای مشاوره و ثبت سفارش لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *